Bra betyg.

Min redigerare igår, X, låg framåtlutad, över tangentbordet, med armarna över huvudet när jag kom in i båset igår. Hon hade haft astråkigt hela dagen och nu skulle hon tvingas sitta kvar i tre timmar till och titta på Elitseriehockey. Suck.

Som den snälla människa jag är sa jag:

- Läs vår blogg istället om du har tråkigt. Det kan kanske roa dig ett tag.

Sen satt hon i nästan en timme och läste igenom alla 176 inläggen, småskrattade och kommenterade då och då.

När hon var klar sa hon:

- Vilka harmoniska människor ni verkar vara.

Bra betyg tycker jag.

Sen hade hon en åsikt till:

- Vågar du äta gris? Jag skulle aldrig äta gris om jag var gravid, jag skulle vara livrädd att barnet skulle bli en gris.

- Ja, det är ju också något att vara rädd för.

- Mitt barn skulle få heta Grisen istället för Monstret.

- Monstret och Grisen, de kan kanske bli kompisar!

- Ja, vi säger så! Monstret och Grisen, best friends.

Kommentarer
Postat av: Lövet

Mitt tips kommer Marie men lite långt att skriva här så mailar det till Petter i så fall.

2009-12-09 @ 18:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0