En potatisskalares dröm...

Vad gör man egentligen en söndagkväll?

Jo, man kan köpa sig en ny potatisskalare. Jag har i många år gått omkring och trott att det bara finns en typ av potatisskalare. Den är oftaste silvrig i färgen och skalar lite sissådär. Jag skalar potatisen och blir lite irriterad över att skalaren tar så dåligt och att den verkar gjord för vänsterhänta.

Men så igår, på Cervera på Ringen, så inhandlade jag en ny, revolutionerande potatisskalare.

Se bara så fin den är, och så greppvänlig också:



Men, självklart är det resultatet som är det viktiga. Hur bra skalar då denna nya stjärna till skalare?

Jo, den skalar faktiskt något helt enormt fantastiskt bra.

Mitt jobb som potatisskalare blir helt enkelt lättare med denna gudagåva. Jag kan koncentrera mig på att ha ett bra grepp om potatisen och låta skalaren göra jobbet. Helt fantastiskt.
Dessutom, som kanske rutinerade potatisskalare redan noterat, har den en mycket användbar spets längst fram, vilken fungera utmärkt för att tränga in och ta bort varje liten djupare föränkrad felaktighet som potatisen må ha.

Se bara här. Här nedan ses en potatis som skalats med ett drag av den fantastiska skalaren och ett drag av den gamla potatisskalare. Skillnaden är enorm. Se själva.



Det där fick jag betalt för att säga. Men det spelar ju ingen roll. Jag använder ju mig ändå av Cerveras potatisskalare.

Kommentarer
Postat av: Julia;))

haha coolt;P vad fin blogg du har:O<3

2009-12-07 @ 14:40:50
URL: http://uaremine.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag håller med Julia! ;)) Den är fantastisk!



Petter, jag tycker dock att du ska ha lite fler smiletecken i "din" blogg... O<3

2009-12-07 @ 15:00:24
URL: http://monsterbloggen.webblogg.se/
Postat av: Carina

Inte visste jag att jag behöver en ny potatisskalare. Nu vet jag. Onsdagsfikat? 11.30 - var? Skriver mitt mobnummer i bloggadressraden =)

2009-12-07 @ 16:19:16
URL: http://0733-393301
Postat av: carina

Listigt märker jag. Teknikens under, nä, det är iaf inte jag...

2009-12-07 @ 16:20:45
Postat av: Marie

Är det mig du vill träffa, eller är du också ute efter Petter Carina? :)

2009-12-07 @ 16:41:38
Postat av: Carina

Heter potatisskalaren Petter? ;)

2009-12-07 @ 18:02:24
Postat av: Marie

Haha, näää, men Julia berömmer ju PETTERS blogg i första kommentaren, med smileysar som bihang. Så när du lämnade ditt telefonnummer så... Ähhh! :)

2009-12-07 @ 18:13:31
Postat av: Snys

Vad betyder 0<3 ?

2009-12-07 @ 18:43:33
Postat av: Lillasystern

Att 0 är mindre än 3.. Malin malin malin.. skakar på huvudet.. Och du ska hjälpa mig med mina fakturor?

2009-12-07 @ 18:53:59
Postat av: S

Oj men jag trodde att det var en smiley!

2009-12-07 @ 19:04:57
Postat av: Petter

Men oh... 0<3 betyder INTE att 0 är mindre än 3. Det är mycket riktigt som Malin skriver en smiley.



Den betyder...den vahete're betyder att eee... att eee...att en enögd person är sur o visar tänderna, eller också så syns det tydligt att det är en ängel som åker rollerblades...

2009-12-07 @ 19:09:10
Postat av: Marie

Hihi.. Roligt!

2009-12-07 @ 19:36:39
Postat av: Mal

Men i så fall... Varför är ängeln sur, tycker den inte om potatisskalare? Och är det inte lite farligt för enögda att åka rullskridskor? Undrar jag bara.

2009-12-07 @ 19:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0