Monstret tippar VM-gruppspelet.

Grupp A
Sydafrika
Mexico
Uruguay
Frankrike

Monstret: Det har faktiskt aldrig hänt att värdlandet inte gått vidare från gruppen. Och Frankrike brukar ju stånga sig vidare.

Grupp B
Argentina
Nigeria
Sydkorea
Grekland

Monstret: Pappa, pappa, pappa, kan jag få heta Messi? Så ja, Argentina förstås, om Veron är med. Och Nigeria dansar fint när de gör mål.

Grupp C
England
USA
Algeriet
Slovenien

Monstret: Jag kan inte tippa USA, jag har problem med deras kristna söder. England däremot, mmmm, den där accenten.

Grupp D
Tyskland
Australien
Serbien
Ghana

Monstret: Haha, lättast hittills. Australien och Ghana flyger till slutspel.

Grupp E
Holland
Danmark
Japan
Kamerun

Monstret: Har inte förlåtit den där målvakten som tog Kims straff. Holland och Kamerun har jättefina dräkter, jag gillade de där linnena Kamerun hade ett slutspel.

Grupp F
Italien
Paraguay
Nya Zeeland
Slovakien

Monstret: I was f***ing made in Italy...

Petter: Shhhh, Monstret!!

Monstret: Oj, förlåt. Men jag gillar Italien mest av allt hursomhelst. Och Nya Zeeland är nästan moderland också. Eller iallafall Mosterland. Så, Italien och Nya Zeeland vidare.

Grupp G
Elfenbenskusten
Portugal
Brasilien
Nordkorea

Monstret: Saaaaaaaamba!! Och så gillar jag ju kakor.. Sen var det ett svårt val mellan Ronaldo och landet med det fina namnet. Men fint går före speed. Elfenbenskusten it is.

Grupp H
Spanien
Chile
Schweiz
Honduras

Monstret: Zamorano och Salas, say no more! Va, spelar de inte längre? Ok då tar jag Spanien, och Honduras för det fina namnet. Schweiz? Schweiz är ju helt omöjligt att uttala. Fråga mamma får du se.


Kommentarer
Postat av: Mostern

Hej monstret,ska vi bilda en kampanj för att få ZaSa att göra comeback. Jag lovar, jag syr om min Zamoranotröja åt dig i tremånaderspresent om vi lyckas. Och du kan få alla mina samlarkort med italienska målvakter på om du vill.

2009-12-05 @ 19:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0