There is a light that never goes out...

"Så kom hit o ta ett kaffedopp, vi kan sitta på min altan.
Ja, jag rostar mina mackor blott för Dig, min vän.
Och låt mig droppa lite mjölk i din kaffekopp, låt oss sitta kvar hela dan.
Tills smöret dunstat upp till himmelen..."

Så sjöng Lasse Winnerbäck en gång i tiden. Den kör han inte längre, men vi var på hans konsert på Hovet igår och både Marie och jag var överens om att det var längesen som han var så bra som han faktiskt var igår. Han strålade och visade mer glöd än tidigare.

Men det är inte därför jag är här.

Jag ska skriva om min alldeles egna fina morgon. Marie bjöd mig nämligen bjuden på morgondate med hemlig destination. Tidigt blev jag väckt nervöst gjorde vi sällskap till Hornstull. Där väntade inget mindre än ett ljuscafé. Riktigt kul!

Här hade Marie bokat en timme för frukostbuffé i ett ljusrum mitt i vintermörkret! Klädd i vita skrudar som om vi vore i himmelen fick vi kliva in i ljusrummet. Det var skönt, energigivande och lugnt.

Marie som ängel:




Petter som....präst..?



Kommentarer
Postat av: Linn

Hon är verkligen en ängel din tjej, som sprider ljus genom överraskningar, fina ord och sin varma närvaro.

2009-12-15 @ 16:51:54
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Storasystern

Fin ängel, fin präst. Monstret som... snöboll? maräng?

2009-12-15 @ 22:44:05
Postat av: Petters Mamma

Vad söta ni är.

2009-12-16 @ 19:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0