Ylle, ylle, ylle på er yllingar.

I fredags gick min chef igång på vår blogg. Han pratade en kvart tror jag om att den är så otroligt "helylle" (hans uttryck, jag är under 40 och vet knappt vad det betyder).

- Ni skriver ju ingenting annat än att det ska bli fred på jorden, vad ni åt till middag eller vilka biljetter ni givit varandra. Herregud. Så otroligt puttinuttigt (återigen, hans uttryck, jag pratar inte så).

Nu var hela redaktionen iofs på väg till firmafest, det kan vara så att det hade någonting med det att göra. 

Men jag tycker min chef är hyffsat cool så min första reaktion var att vi kanske skulle spetsa till bloggen lite. Vara lite cyniska, hetsa lite och framförallt kanske vara lite bittrare. Men sen insåg jag att jag redan haft så många sådana bloggar och tankar.

Nu är jag trött på att vara bitter, cynisk och allmänt halvolycklig. Nu är jag kär, lugn, tillfreds och otroligt lycklig! Speglar bloggen vår lycka så är det väl som det ska.  

Och egentligen var det ju inte det som den här bloggen skulle handla om. Jag skulle bara berätta om att jag idag legat en halvtimme och tittat på min mage där Monstret skapar små bubblor med sina Pippokänsliga fötter. För det är viktigast för mig just nu.

Den här Fredde, den är BARA till dig!


Kommentarer
Postat av: Storasystern

Jag vill också se bubblorna! Kom hit!!!

2009-11-08 @ 19:42:15
Postat av: Lillasystern

Hihi, kom heeeeeem!!!!

2009-11-08 @ 19:47:15
Postat av: Lövet

hmm får jag också vara med? För övrigt så jaa denna bloggen är harmonisk, annars hade ja inte läst och insupit alla sköna känslor härifrån. Världen är bitter som den är...

2009-11-08 @ 20:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0