Ett möte.

Jag satt på en brygga vid sjön en timme idag. Solen värmde och det var helt lugnt. Då kommer det en helt underbar liten skapelse fram till mig:

- Hej.

- Hej.

- Jag heter Monstret, vad heter du?

- Jag heter Marie. Varför kallas du Monstret? Du ser inte ut som ett monster. Du är ju vacker och utstrålar renhet.

- Har du sett något monster någongång då?

- Hmmm. Nej.

- Då så. Ska vi leka?

Sen sätter sig Monstret bredvid mig och vi sitter där och tittar ut över sjön i total harmoni med varandra. Efter en stund börjar Monstret klappa händerna. Jag härmar. Då skrattar Monstret och ljudet är det klaraste jag någonsin hört.

Vår lek fortsätter. Vi klappar oss på huvudet, knäna, magen, fötterna. Varje rörelse är följt av det ljuvliga fnittret.

Efter kanske en kvart reser Monstret på sig.

- Jag ska gå nu, men vi ses snart.

- Ja, vi ses snart Monstret.

Kommentarer
Postat av: Petter

Fint baby! Jättefint!

2009-10-08 @ 14:21:56
Postat av: Carina

Nu ryser jag och har gåshud. Så fint ;)

2009-10-08 @ 14:33:59
Postat av: Mo

Jag vill också träffa monstret. Tror vi kommer ha riktigt kul tillsammans.

2009-10-08 @ 22:09:59
Postat av: Storasystern

Åh fint! Tårar i fruktsalladen.

2009-10-09 @ 06:58:25
Postat av: nypa

Komigen nu, ska ni ha varsin fantasimupp nu?

All makt åt Morfen!

2009-10-14 @ 10:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0