Förvandlingen...

Igår höll jag tyst en hel dag.
Det var ett ganska roligt experiment. Och inte helt onyttigt tror jag oavsett om man har ont i halsen, som jag hade, eller är fullt frisk.

Marie övervakade mig och vid minsta viskning sa hon "TYST" på skarpen.

Jag blev sittande med block o penna i ena handen och "Människohamn" av John Ajvide Lindqvist i den andra.

Men det gick bra, och i morse väcktes jag med en kopp het honungsmjölk på sängen av Marie. Det var sagolikt. Som att dricka sammet mot det som tidigare varit en hals full av sandpapper o grus. Tack för det Marie.

Men så ibland kan Marie byta skepnad från att vara en underbar människa som ger mig honungsmjölk på sängen, till att bli en liten treåring.

Omvandlingen sker senare under frukosten när jag står vid spisen och ska lägga på makrill på min macka.
- Blääääää....iiiiuuuuuooooo! Skriker Marie högt. Hon pekar på makrillen.
- Iuuuuooooo!! ÄCKLIGT!! Hon pekar mot mackan och gör en grimas som borde tillhöra någon som just tryckt i sig 10 citroner...
- Vilken tur att det är jag som ska äta då och inte du, Marie, säger jag.
- Bläääääää! Luktar äckligt! Säger Marie. Grimasen är kvar nu med ett inslag av förakt för en man som klarar av att äta äcklig fisk på morgonen...

Jag lägger på ett rejält lager makrill på min macka och Marie står vid min sida och håller skeptisk min... Sen vandlar hon om sig igen och blir en 8-åring som gärna vill utforska saker.
- Okej, får jag smaka lite...lägg på lite på min riskaka....okej...

Kommentarer
Postat av: Lövet

hahaha älskar makrill på mackan, speciellt på rostat bröd... men kom inte å säg att ja e gaisare för det!

2009-10-29 @ 11:16:04
Postat av: Marie

Det är väldigt hög klass på humorn i det här inlägget! :)

2009-11-02 @ 15:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0