Linköping - A conspiracy theory?

Jag älskar konspirationsteorier. Så här kommer en:
Linköpings HC mörkar sina publiksiffror.

Och det kanske inte alls är sant. Det kanske bara är jag som är jävligt bitter när jag inte får använda mig av den research jag gjort.

Men igår satt jag o förberedde inför matchen mellan Linköping och Skellefteå. Eftersom jag fick lite tid över tänkte jag kolla upp hur det står till med Linköpings publiksiffror den här säsongen. Det visade sig att det redan i år varit under 6000 åskådare vid två matcher.

Ovanligt för LHC tänkte jag, det ska bli intressant att se vad de har ikväll.

Kvällen kom och matchen spelades, väldigt lite publik (med LHC-mått mätt) var där men i alla fall vad jag vet, så redovisades inte den officiella publiksiffran.

Säkert missade jag bara speakerns utrop eller den klara redovisningen som jag så många gånger sett på jumbotronen.

Eller?

Dolde Linköping det fakutm att deras publiksiffror är rekordlåga?

Kolla här:

Antal hemmamatcher där LHC haft under 6000 åskådare:
Säsongen 2007/2008: 1
Säsongen 2008/2009: 1
Säsongen 2009/2010: 3

Och då har vi som bekant inte spelat ens en fjärdedel av säsongen. Ett faktum värt att dölja?

Kommentarer
Postat av: Herr Nilsson

Kan ju vara så att de räknar årskort som betalda biljetter och då kan det finnas gott om platser tomma, men ändå vara en hög publiksiffra.

2009-10-23 @ 14:11:57
URL: http://blogg.expressen.se/nilssonsnyanser/
Postat av: Lövet

Ekonomiska krisen slår hårt på ishockeyn med alla dessa matcher. Det är samma sak här. Frölunda har redan haft sin lägsta siffra sedan 2003 på bara 9300. Det brukar vara över 11 för jämnan och säsongen för tre år sedan då dem kämpade i botten var det fullt hus ändå match efter match. Ingen logik där inte.

2009-10-23 @ 17:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0