Lite, bara lite mer Shepherds Pie, tack.

Andy Gray är en tidigare storspelare i England. Numera arbetar han som expert och har gjort sig känd genom en del bryska uttalanden.

Igår påverkade han också mitt matintag.

Jag satte i mig en rejäl portion av Shepherd’s pie före matchen. Riktigt gott var det. Jag slog mig ner på en stol och samtidigt som jag mumsade lät jag mina ögon gå över dom gamla fotbollsspelare, numera experter, som fanns i rummet. Luca Marchegiani fanns där och Marcel Desailly.

När jag tryckt i mig allt på tallriken kände jag att… Fan, jag är väldigt mätt, men eftersom det var så gott (och framför allt helt gratis) så tänkte jag att lite, lite till vore kalas. Så jag går bort till serveringen och hamnar efter Andy Gray i kön. Andy är en stor man dessa dagar. Större än sitt rykte.

Han ber om en portion och får ett rejält lass med köttfärs och potatismos.
Han vänder sig om, nickar, och skickar in en full slev mos i kakhålet. Nu är det min tur, så jag säger:
- Can I have just a little bit more, please.

Killen som lägger upp maten säger ”sure” och lägger på ett av dom största lass Shepherds Pie jag nånsin sett på min tallrik. Och även om jag inte sett så många så är det riktigt mycket mat.
Och då förstår jag att servitören har uppfattat det som att jag inte bara vill ha ’lite mera mat’ utan ’lite mera mat än Andy Gray fick’.

Det var bara att hugga in.

Två andra roliga kommentarer under resan:

På tåget mellan London och Liverpool. Fullt med fotbollsfans. Efter ett tag kommer ett meddelande från restaurangvagnen:
- We are very sorry to inform you that we no longer are able to serve any beer or cider on this train as we have nothing left from now on. This train was not loaded enough to go to Liverpool this morning. Maybe we get a new load of beer and cider once we get to Crewe. I will come back later for more information once we get to Crewe.

Och här killen som håller i säkerhetsgenomgången i flygplanet mellan Manchester och Stockholm sent igår kväll.
- Placera flytvästen över Dig, lägg bandet om huvudet o dra åt……

Hela kabinen skrattar och flygvärdinnorna som står flytvästarna bryer ihop.


Kommentarer
Postat av: Lövet

Man blir rätt mör av en helg med Premier League-jobb va? Jag är mör bara av att titta :) Vad är nästa stormatch nu då? Ha en bra vecka!

2009-10-26 @ 11:03:33
Postat av: Petter

Ja fy fan... Igår rörde jag mig från sängen, till frukostbordet, tillbaka till sängen och sen till fåtöljen framför tvn...hehe.. Men kul är det!:)

2009-10-27 @ 10:55:54
Postat av: Mamma

Får du fler sådana dagar kan du ju klämma in ett samtal till mej ;-)

2009-10-27 @ 12:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0