Ursäkta, har du numret till Plate*?

Badmintonmatch mot Crille igår. Matchstart 21:30 i Enskede Rackethall.

Jag får en kanonstart och vinner första set med 15-2. Jag vet inte när jag vann med så stor marginal senast. Faktum är att jag inte ens vet när jag vann ett set mot Crille senast. Det blir ofta skapligt jämna matcher, men han vinner jämt.

Jag tror inte jag tar i om jag säger att han vunnit de senaste 30 matcherna mellan oss.

Men men, jag jobbar på och fösöker. Och det är grymt bra träning.

Så igår när jag dundrar i med en smash som Crille med nöd o näppe returnerar så jag kan daska ner fjädern i golvet och vinna det där setet så börjar direkt mina tankar att gå.
Jag tar några steg mot bänken för att dricka vatten.

Men i mitt huvud är jag långt därifrån.

Jag tänker att jag kommer hem efter matchen till en mörk lägenhet. Marie möter mig i hallen med bara ett täcke omkring sig.
- Hur gick det älskling, säger hon.
- Älskling jag vann!! jublar jag i hallen och berättar rusfyllt om segern med 15-2 i första och 15-5 i andra.
- Jag visste det Älskling. Jag trodde verkligen på Dig! säger Marie och ger mig en varm kram.
- Tack för att du tror på mig... säger jag och andas in hennes doft i nacken...

Jag blundar och plötsligt hör jag.."Okej, nya bollar! Är du med?".
Jag ser Crille på andra sidan nätet beredd att kickstarta det andra setet. 
Han ser så där ruskigt pigg ut. Nästan otäckt. Jag vet att jag måste ha längd i bollarna, annars smashar han direkt. Och jag vet att han har bättre kondition än jag så några långa dueller vinner jag aldrig.

Maries varma kram är långt, långt borta...

Crille vann de två sista seten med 15-6 och 15-2.

*=Johan Plate, känd svensk prestationspsykolog och mental rådgivare


Kommentarer
Postat av: Marie

Hahahahaha.. Bästa bloggen hittills!! Och älskling, du går hur många varma kramar du vill ändå!

2009-10-21 @ 09:36:09
Postat av: Lövet

Ja, vad säger man. Dessa kvinnor som tränger sig in i huvudet när det som minst passar sig :)

2009-10-21 @ 12:33:12
Postat av: Linus

Uttalar han verkligen sitt namn Plate och inte Plejt?

2009-10-21 @ 16:32:49
Postat av: Robban

Bättre lycka nästa vecka i ICA-hallen i Potsdam.

2009-10-21 @ 17:55:53
Postat av: nypa

Petter, är det din kropp eller ditt humör du tränar när du möter Dr Dawson? Iofs, kan tänka mig att båda får sig en rejäl omgång då du måste bli svinförbannad på att bli utskåpad samtidigt som det genererar i att du löper 3 mil längre än han varje match?

2009-10-23 @ 10:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0