Vad var det jag sa fast tvärtom.

När vi köpte säng för en månad sen så tjatade Petter om att vi skulle köpa en säng som kan justeras upp och ner med en fjärrkontroll. Jag satte ner foten.

- Nej! Du kommer leka med den där första veckan och sen tar batterierna slut och så funkar den aldrig mer.

Ingen sån säng alltså.

Idag läser jag i en "vänta barn-bok" vad man kan göra om det samlas mycket vätska i benen under graviditeten:

"Det kan vara bra att höja fotändan av sängen, så att fötterna kommer högt."

Lite svårt i en vanlig säng va?

Kommentarer
Postat av: nypa

Det är jättelätt med en vanlig säng. Går det inte lägga kuddar under fötterna? Förmodar att detta inlägg var ett exempel på dagens i-landsproblem!

2009-10-26 @ 14:38:14
Postat av: Marie

Men åhh, jag veeet! Men det roliga är ju att de skrev just så: "det är bra att höja fotändan av sängen". Inte "lägg några kuddar längs ner".



Förövrigt har jag inte ens de här problemen än.. ;)

2009-10-26 @ 15:06:37
Postat av: nypa

Jasså var det DET som var det roliga ;)

Skönt att dina ben inte svullnat ännu, men du kan vara lugn, de kommer bli feta som ballonger närsomhelst... eller inte... kram på dig!

2009-10-26 @ 22:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0