Dödssynd.

19 september. 08:50. Köket.

Petter: Marie, i min familj svarar man på födelsedagssms.

Marie: Jamen, jag svarade ju på både din lillasysters och din mammas sms igår. Eller ja, din lillasysters svarade jag på på facebook. But u wouldn´t know, would you?

Petter (läser högt från sin mobil): "Ville bara kolla att ni mådde bra, Marie svarade inte på sms igår. Blev orolig. Kram från storasyster Frida."

Marie: Åhh, men åhh. Jag tycker det är så konstigt att svara på grattis-sms. Vad ska man svara liksom? Tack tack eller?

Petter: Ja, till exempel.

Marie: Ok. Förlåt.

Petter: Säg förlåt till Frida istället.

Så här kommer det. Förlåt Frida. Jag är så otroligt ledsen.


Kommentarer
Postat av: Stefan Elofsson

Hej på er. Vilken kul blogg. Och grattis till Marie lite i efterskott. Ett önskemål här. Kan ni inte blogga om vilken stekare Björn Oldeen är?! Det hade piggat upp.

2009-09-19 @ 12:42:09
Postat av: Linn

alltså, jag tycker det här är en otroligt rolig blogg. men just nu skrattar jag faktiskt ännu högre åt alla roliga kommentarer.

2009-09-19 @ 13:22:57
Postat av: Marie

Bara du skrattar Linn, så är vi nöjda!

2009-09-19 @ 13:53:34
Postat av: Marie

Stefan, man får inte nämna Björns namn i vår lägenhet. Första gången jag och Petter träffades så ska jag tydligen tagit Björns nummer istället för Petters när vi skulle skiljas åt och mötas upp senare.. Stekarstatus på den iofs. Tror förresten du var med samma kväll!

2009-09-19 @ 13:55:42
Postat av: Marie

Varför jag inte tog DITT nummer förtäljer tyvärr inte historien...

2009-09-19 @ 13:56:29
Postat av: Stefan Elofsson

Antagligen hade du det redan.

2009-09-19 @ 15:05:32
Postat av: Lillasyster

Ja, du svarade på facebook EFTER att jag hade påpekat att du inte hade svarat... Men jag vet iofs inte om Petter ska vara den som säger åt dig att man ska svara på SMS...PUSS!

2009-09-19 @ 17:14:17
Postat av: Petter

Vaddå... Messar man i säger grattis bara för att få ett tack tillbaka?? Va? VAA??

2009-09-20 @ 23:34:41
Postat av: Lillasyster

Nej men ibland är det skönt att få veta att ni lever... Jag har alltid gillat era födelsedagar för då får man, (utom av Marie i år) just det, svar....

2009-09-22 @ 21:45:35
Postat av: Stekaren själv

Intressant att ni "vanliga" människor för en tråd av mig :-)

Undrar när TV-serien Gullmars-stekare (Formmässigt som Hollywoodfruar) kommer????



Trist att man inte når upp i Elofssons stekarnivå bara, han har tom öppnat en stekarcentral har jag märkt när jag ringt.

2009-09-28 @ 13:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0