Sudoku är lätt....

Jag har alltid tyckt att Sudo...sudu...so...ko..... Ehh... Ett ögonblick...
Soduko - 126 000 Googleträffar...
Sudoko - 245 000 Googleträffar...
Sudoku - 66 500 000 Googleträffar....Där har vi det...

Re-start.

Jag har alltid tyckt att Sudoku är förbannat svennigt.
Jag vet inte varför men så fort någon nämnt ordet så ser jag en äldre herre med glasögon o kofta sitta o försöka fylla i en massa rutor lyssnandes på P4 bara för att. Svennigt och ointressant.

Men det var fram till i somras det, tills det att jag faktiskt försökte själv. Och nu tycker jag att det är förbannat kul. Jag har till och med börjat att försvara Sudoku inför mina vänner.
"Det är väldigt bra träning för hjärnan", kan jag höra mig själv säga, "det är mest därför jag gör det".

Faktum är att jag på så här få månader blivit en riktig Sudoku-sucker och en mycket framgångsrik sådan. Idag gick det som vanligt bra:




/Petter

Kommentarer
Postat av: Linn

fortsätter slå ett slag för Kakuro

2009-09-22 @ 09:50:44
Postat av: Marie

Linn, du får inte bara hitta på ord..

2009-09-22 @ 10:08:06
Postat av: Linn

hur ska jag göra då när jag inte hittar de ord jag verkligen menar?

2009-09-22 @ 23:27:28
Postat av: Marie

Ingen har sagt att livet är lätt Linn... Livet är en kamp!

2009-09-22 @ 23:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0