The beginning of all things.

Marie: Petter, ska vi starta en blogg?

Petter: Varför då?

Marie: För att jag tycker så mycket intressanta saker och den enda jag har att berätta de för är dig.

Petter:
Nuuu……Känner jag mig otillräcklig. Åsidosatt liksom…

Marie:
Otillräcklig? Ja, inte så konstigt när du precis kom med den briljanta idén, ”vi skriver den är konversationen som när man gjorde en vikgubbe”.

Petter:
Hmm…Mäh….Okej, blogg it is! Men intäkterna ska jag ha. 80—20. Deal?

Marie:
Deal or no deal.

Petter:
Exakt såna saker skulle den här bloggen kunna handla om. TV-program alltså… Du har ju bra ingångar på fyran och vi båda kan en del om sportbranssh…sportbranch….äähh…

Marie:
Ingångar? Åhh, nej, inte ännu en som vill ha biljetter till Idol!
Vad ska den heta då?

Petter
: Något slagkraftigt men samtidigt gulligt och något som folk kan relatera till och embracea. Något som säljer bra och som är lätt att komma ihåg…Något sportigt kanske men som ändå inte exkluderar dom som inte gillar sport…

Marie
: Och nånting att leka med! Å choklad!

Petter:
HaHa, du är rolig. Men fan va lite seriös nu då.

Marie:
  www.menfanvaliteseriosnuda.se. Nej, Petter bättre kan du?

Petter:
Kommer du ihåg den där Metallicadokumentären som är så usel? Den där när Lars Ullrich tror att han är världens centrum liksom… Den hette ”some kind of monster”. Monster är ett ganska tufft o bra ord tycker jag. Eller…?

Marie:
Jag tycker också. Det. Bara en fråga till. Om jag är Lars Ullrich, vem är du då?

Petter:
Dale Cooper. Special agent, FBI. Grymt hår.


Kommentarer
Postat av: Special Agent Dale Cooper

...Says:

Every day, once a day....Give yourself a present!

2009-09-17 @ 23:23:44
Postat av: Linn

Yes! Monsterbloggen har blivit utsedd till dagens nykomling i Linns blog award. Snyggt jobbat. Grattis!

2009-09-17 @ 23:28:13
Postat av: Petter

Wow, trots att den kom så sent på dygnet??

Jag trodde verkligen redan att dygnets nykomling redan utsetts.



Marie: Tar ett tag o smälta det här...

Petter: Vi förstår nog inte själva etc. etc.

2009-09-17 @ 23:33:23
Postat av: Robban

Jag tycker bloggen skulle hetat Seifert. Men okej då. Får man hälsa?

2009-09-18 @ 00:11:38
Postat av: Lillasyster

Seifert hahaah... så denhär bloggen handlar alltså om en jävla insekt??? hahahaha

2009-09-19 @ 17:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0