Cuatro meses.



Herregud Mio, vad tiden går!

Jodå, här växs det serru, fyra månader, asgammalt.

Vad är nytt då?

Du, vad är INTE nytt?

Ehh?

Jag kan typ sitta i en stol själv, jag kan äta potatis, jag kan göra asroliga pruttljud.

Ojojoj, här har det hänt grejjer märker jag.

Joru.

Vad är roligast då?

Svår fråga. Alltså äta är riktigt roligt. Jag får inte i mig så mycket men det gör inget. Det är mysigt att kladda också. Så himla skönt när hela handen är kladdig. Då kan man ta mammas hand och gegga runt.

Ok, vad roligt! Vad säger du om...

....vänta vänta, när vi ändå pratar om maten så vill jag tacka min kompis Ture. Jag fick smaka en majskrok av honom och det var liksom det som satte fart på det hela. Jag skulle tacka honom då, men jag träffade fel och drog i hans tröja så att han började gråta istället. Hmm. Om du läser det här Ture så förlåt.

Det här med stolen då, hur gick det till?

Jag har egentligen kunnat det länge men mamma och pappa har inte satt mig i en stol förrän nu. Men det är rätt nice, om jag har mycket leksaker framför mig förstås och så.

Och avslutningsvis, vad var det för ljud du pratade om? 

Jo, det är rätt avancerade grejjer. Jag blåser liksom ut saliv ganska fort och så, och då låter det jätteroligt. Det blir lite problem när jag äter samtdigt för all mat eller mjölk liksom flyger ut då, men det är sånt man får ta.  





Kommentarer
Postat av: Farmor

Du glömde resan, MIo. Resan du gjorde när du kom och hälsade på mig. Visst var det trevligt? Kram

2010-08-08 @ 20:26:48
URL: http://blogg.passagen.se/visthusmus/
Postat av: Farmor

Du glömde resan Mio, resan du gjorde till Farmor. Vad trevligt vi hade det. Kram

2010-08-08 @ 20:36:46
URL: http://blogg.passagen.se/visthusmus/
Postat av: Muminmamman

Det är visst inte bara majskroken Ture bidragit med. Det där med pruttljud vill jag minnas att även han började med i väldigt ung ålder.

2010-08-13 @ 22:24:56
URL: http://muminliv.blogg.se/
Postat av: Bravell

Petter min vän det var inte igår! Grattis till er lilla goding! Så söt! Tänk att du har gått o blivit pappa! Du verkar trivas som aldrig förr. I gnällbältet är allt bra. Min lilla goding Wilma är 16 månader och ska börja på dagis om några veckor.. Ångest?! Nä hur kan du tro det.. Du den 6:e november är det kalas med IBF.. hoppas få se dig där.. kram DB

2010-08-24 @ 19:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0