Bara vara var dag.

Här hos oss gör vi ingen skillnad på vardagar, helger eller storhelger. Varje dag är sin egen dag, vare sig det är måndag, lördag eller påskafton.

Vi blir förvånade varje gång vi kommer till en affär och upptäcker att de stängt tidigt. Söndag? Jaha.

Vi jobbar oftast på helgerna men också på kvällar när Mio sover, eller en förmiddag när en av oss åkt in med Mio till stan. Vi jobbar när vi vill helt enkelt. Och vilar när vi behöver.

Vi trivs med det. Att inte slita hela veckan och sen få lite fredagsmys som belöning. Eller att gå och längta ihjäl sig efter julafton i en månad. Och missa hela resten av december.

Så vi gör som Mio. Struntar i vad dagen heter. Och bara är. Just den dagen.


Kommentarer
Postat av: Lövet

Att bara vara är det svåraste och enklaste som finns...

2010-12-20 @ 14:28:25
Postat av: elisabeth

hej igen.



Ni är journalister, tror jag mig ha läst någonstans. Få förunnat att ha möjligheten att arbeta som ni gör, med den flexibilitet det innebär.



Det skulle vara drömmen för mig. Jag har funderat en del över mitt liv dom senaste dagarna, och ni beskriver verkligen min drömtillvaro. Att vakna när barnen vaknar (som det är nu har jag länge varit på jobbet när de stiger upp). Jobba när man känner att man har ork, och hinna med att umgås med nära och kära däremellan.

Tilläggas skall att jag ganska nyligen fått en diagnos (ofarlig, men tyvärr kronisk mag-åkomma) som förvärras av stress, och fått frågan av en läkare om jag inte skulle ta och se över min livssituation.



Jag undrar om ni har något tips på hur man går tillväga för att hitta en anställning som medger de friheten ni har, men som samtidigt ger en den intellektuella stimulans som man behöver?



vänligast,

elisabeth

2010-12-20 @ 20:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0