Doppa dagen som du vill.

Idag är det onsdag. Dan före dan före... Fredag.

Precis som alla andra dagar på året så är fredag ännu än chans att forma dagen precis som just du vill ha den.

Det handlar om att lyssna till sig själv och bestämma hur just du vill att dina dagar ska se ut. Kanske vill du att det just den här fredagen ska finnas en gran med vackra ljus i som lyser upp ditt vardagsrum. Och kanske väljer du att äta lite rödbetssallad, för att du är sugen på det just den här dagen. Har du dina nära i närheten så kanske du vill ge dem en liten present. Precis som du kan ge presenter alla andra dagar. När tillfället dyker upp.

Och om du veckan efter känner för att ha en fest och vill att himlen ska lysas upp av fyrverkerier vid midnatt så är väl det alldeles underbart. Kanske vill du laga en god middag just den fredagen, fylld med ingredienser som får din kropp att må bra. Precis som du har chansen varje dag att laga mat med kärlek.

 Kanske väljer du att göra det just de här fredagarna.

Välj alla dina dagar så att du skapar din egen lycka varje dag, hela året. Längta inte till något som kommer om en vecka, utan se fram emot din nästa timme och vilka meningsfulla saker du ska fylla den med.

Nu ska jag se om det finns något kaffe kvar i min termos. Det ser jag fram emot.




Kommentarer
Postat av: Bella

Hittade hit via Majastina.se, artikeln i Aftonbladet. Va härligt det låter att våga följa sina drömmar... Det försöker jag med göra! Men nya drömmar växer fram och då måste man ändra riktning. Det blir nog några månader i Spanien för mig med, under min mammaledighet...



Njuta av nuet. Jag försöker, varje dag. Tycker om citatet i headern på bloggen. Det tar jag med mig...

Feliz Navidad!

Postat av: Bella

Hej igen! Nu såg jag att ni bor i Sant Pere de Ribes, världen är liten. Min syster bor i urbanisationen mot byn Olivella, Cal Suría. (Nu reser hon jorden runt...)

Jag har själv bott i Madrid, Barcelona och Cambrils... innan jag flyttade tillbaka till Sverige.

Nu ska jag inte störa mer;)

Postat av: Marie

Hej Bella!



Coolt! Världen är verkligen pytteliten!!



Och vad härligt att ha bott i så många fina städer. Go du!

2010-12-23 @ 18:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0