Du har svaret.

Hur mår du?

Sådär.

Vad är det som känns jobbigt?

Det vet jag inte...

Vi föds med en fantastisk förmåga att lyssna till oss själva och våra behov. Det är den egenskapen som gör så att vi överlever. Vi vet och visar när vi är hungriga, trötta eller uttråkade.

Men efterhand formas vi mer och mer av omgivningen omkring oss. Vi börjar ta in vad människor omkring oss vill att vi ska göra och hur vi ska vara. Först våra föräldrar. Sen skolan och lärarna. Vänner och ovänner. Lagkamrater. Arbetskamrater. Och så fortsätter det.

Sen blir vi föräldrar. Då börjar den riktiga prövningen. För plötsligt kastas vi in i något som vi aldrig gjort förut. Och det finns oändligt många olika råd och tips att lyssna till. Från vänner, tidningar, släkt, läkare och barnmorskor.

Inte så konstigt att det är lätt att tappa bort sig i allting. Att det blir svårt att sortera.

Men någonstans mitt inne i orkanen så gäller det att hitta sin egen röst igen. Och att lita på den. Stå emot alla intryck som får dig att tro att du själv inte kan avgöra hur just du vill leva ditt liv.

Vem är du? Vad vill du? 

Det vet jag inte.

Jo du, det vet du visst!! Våga känn efter.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket sant inlägg. Tack!

2010-12-18 @ 15:07:52
Postat av: Tina

Jag hittade er genom Aftonbladet. Jag ska lusläsa er blogg från början till slutet! ;-) Jag flyttade själv med man och barn till Grekland i somras.

2010-12-18 @ 16:54:50
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/
Postat av: Marie

Välkommen Tina! Och vad härligt det låter med Grekland! Ska med glädje läsa mer om er familj också.

2010-12-18 @ 17:17:23
URL: http://monsterbloggen.webblogg.se/
Postat av: Gustav

Hej, va kul inspiration. Vi tipsade och skrev om er resa/liv i nyhetskategorin på spaniensidan www.Spanienforum.se välkommen in och diskutera detta! Mvh Gustav!

2010-12-18 @ 18:37:39
URL: http://www.spanienforum.se
Postat av: Isabel

Jag hittade er genom Aftonbladet. Tack för inspirationen! Min man och jag är spansktalande och funderar på att flytta till Spanien. Vi funderar på att starta ett daghem, alt en liten privat skola "A la Suecia" i Spanien! Jag är grundskollärare och min man utbildad styrman....Kram. Isabel och Frank

2010-12-19 @ 10:58:53
Postat av: Marie

Vad bra med ett Spanienforum Gustav!



Och Isabel, det låter som en dröm som jag skulle vilja hoppa på och ta del av!

2010-12-19 @ 19:07:13
URL: http://monsterbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0