Räkna med OS.

Konversation precis efter läggdags igår:

Marie: Ja, det blir ingen Rodel för Krypet i allafall.

Petter: Usch, tänk om han kommer och säger: "Mamma mamma, jag satsar på vinterOS 2020."

Marie (efter en stunds tystnad): Mmm, fast 2020 är väl inget vinterOS-år?

Petter: Men åhh, besserwisser!

Marie: Och dessutom är han ju bara 10 år då?

Petter: Men herregud. Ok, han säger: "Mamma, mamma, jag ska ta OS-guld i rodel 2028."

Marie (fnittrar): Men ääälskling, 2028 är ju heller inget OS-år?

Petter (lite irriterad): Det ÄR det väl visst det! 2010-2014-2018-2022-2026 och så 2028...

Marie (skrattar).

Petter: Men vad äääääär det!??!!

Marie (nu väldigt mycket skrattande): Hahahaha. Han blir nog inget mattesnille iallafall!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Gratulerar till de blivande föräldrarna!



Hade helt missat denna grej (och tydligen inte sett Sportens så ofta) när jag i fredags igen såg dig på TV. Mot slutet av sändningen blev jag lite misstänksam när de filmade dig från sidan och jo, det var en mage jag skymtade! Sökte upp bloggen på google som ju bara konstaterade det fantastiska!



Lycka till, att vara förälder är helt underbart (för det mesta i alla fall:)! Kram

2010-02-14 @ 20:46:10
URL: http://livetmedmelker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0