Think pink.

Fortsättning på Petter besatthet för färgen rosa. Från säkra källor kommer nu nämligen berättelsen om en händelse när Petter var liten.:

Han och hans äldre syster hade fått varsin tröja. Petter hade fått en blå och hans syster en rosa. Det dög ju dock inte för lille Petter som tjatade på sin mamma tills hon helt enkelt gick och bytte så att Petter också fick en med rosa färg.

Något senare var det dags för kalas där alla barnen skulle vara utklädda. Petter som dock inte riktigt hade koll på varken ord eller bokstaven R var iallafall säker på vem han skulle föreställa:

- Jag vill vara Jååsa Tanten....

Underbart. Ett sånt Kryp vill jag ha!  

Kommentarer
Postat av: Linn

Så gulligt och så roligt.

2010-02-14 @ 14:41:24
Postat av: Carina

Vill redan nu rekommendera böcker från Olika förlag. Utmanar rådande normer, utmanar barnen att tänka själva och inte minst könsstereotyper. Och visst är det mäkligt att en så fin färg paxats av ett av könen? Ja, ett sånt Krypet vill man ha ;) (När min 14-åring var bebis fick jag höra att jag var en typisk pojk-mamma för att jag busade så mycket med henne. Va' liksom?!

2010-02-15 @ 10:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0