Ett uppblåst huvud och ett brustet hjärta.

Den här bloggen handlar ju en del om mina dataspel. Jag vet det. Men de är ju så roliga.

Just nu spelar jag ett spel som heter Hospital som jag spelade när jag gick på högstadiet. Man ska bygga upp ett sjukhus men det är inte vilket sjukhus som helst. För på det här sjukhuset har folk konstiga sjukdomar som "slacked tongue" och "bloated head" och "broken heart". Och så finns det en härlig brittisk speakerröst som säger saker som:

- Doctor needed in slacked tongue clinic.

och

- Two surgeons needed in operating theatre.

och

- Nurse to fracture clinic please.

Jag har ganska högt ljud på när jag spelar men som tur är så är jag väldigt omtänksam:

- Petter, börjar det bli störande?

- Mmmm, lite kanske.

- Ok, säg till om det blir jättestörande så stänger jag av. Det är ganska viktigt att höra vad hon säger förstår du. Igår när du dammsög så dog det faktiskt två stycken för att jag missade uttropet.

- Ok. Förlåt.

- Jag förlåter dig älskling.

- Ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0