Intervju med en diskmaskin

Hallå där, du ställer inte upp speciellt ofta på intervjuer, var för är det så?
- Nej, jag gillar att arbeta i det tysta. Vi går till jobbet varje dag och kör stenhårt, det är inget som jag känner att jag behöver tid i tidningar o tv för. Det handlar väl om hur man är som diskmaskin antar jag. Vissa vill stå i centrum liksom, dom jobbar för att vinna kändisskap och det är deras största anledning till att vara diskmaskin.


Och vilken är din största anledning?
- Jag har alltid, och kommer förhoppningsvis alltid att gå efter devisen ’få smutsdisken ren, no matter what’. Det är egentligen inte svårare än så.


Du säger ’kommer förhoppningsvis alltid’, överväger du att lägga av?
-Inte än på ett tag, så länge jag har rätt inställning, får rätt dosering diskmedel och gör mitt jobb bra så finns det ingen anledning att lägga av. Men jag vill inte vara kvar om jag gör ett dåligt jobb.


Hur skulle du beskriva ditt förhållande till Petter och Marie?
- Petter är ju en väldigt bra när det gäller diskning. Det är alltid ordentligt fördiskat när han ger oss materialet. Han visar oss verkligen respekt. Ärligt talat så skulle han inte vara någon dålig diskmaskin själv.


Och Marie?
-Ja, Marie. Vi tycker om henne också så klart och hon skulle aldrig göra något för att skada oss men… nog måste jag säga att hon ibland slarvar och låter oss göra skitjobbet.


Kan du utveckla det?
- Asså…. Ibland förväxlar hon diskmaskinen med en trollerilåda. En diskmaskin är ingen magicbox där saker bara trollas bort. Asså, fett o sånt det fixar vi lätt, men Marie tar inte bort något. Hon har kvar majskorn eller bitar av rödlök, lite makaroner. Såna saker kan vi inte trolla bort. Dom blir kvar i maskinen liksom…och flyger runt här inne i maskin efter maskin…


Vi tvättar disk med gamla matrester alltså?
-Ni tvättar disken med gamla matrester, ja.


Tre snabba till Diskmaskinen:
Yes eller Coop Maskindisk?
No!

Redskap du ogillar att diska?
Silar och durkslag. Gud va svårt!

Favoritprogram?
Jag är svag för 103-minutaren i 70 grader.


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, diskmaskinen är ju fett avslöjad när han säger "jag diskar allt, no matter what". Jag skulle vilja hävda att han diskar rent enbart det som ställs in just RENT!

2010-01-26 @ 12:39:01
Postat av: Malin

Men den där Petter är ju ganska rolig han med, visst lillis!

2010-01-26 @ 15:20:46
Postat av: Lillis

Hihi, ja verkligen!

2010-01-26 @ 15:35:02
Postat av: Linus

2010-01-26 @ 16:23:29
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Linus

Hihi.



Jag hoppas det här är början på en intervjuserie. Längtar efter tuffa frågor till ugnen och kylskåpet.



Förra kommentaren var inte meningen.

2010-01-26 @ 16:25:15
URL: http://lochl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0