Men varför då?

Ni ska få svaret på vilken sötgrej som jag är mest sugen på, men ni får ett tag till på er att ge era gissningar. Och på tal om det: KOM IGEN!!

Efter Petters senaste blogg så frågade jag honom vad han egentligen får ut för positivt av sockerförbudet.

- Jag, vet inte riktigt. Svårt att säga. Men jag vet att det känns bra att klara av något svårt.

- Ok, men ingenting annat?

- Njae, jag vet inte. Jag kommer inte på något annat.

- Men du sa ju häromdagen att du kände smaken på vanlig mat mycket bättre.

- Ja, det gör jag. Och så känner jag mig mycket rappare i huvudet. Snabbare. Och kroppen känns ju lättare såklart. Och tightare. Och så sover jag mycket bättre. Och orkar mer. Och det är så skönt att slippa ha det där begäret. Att känna att jag klarar av att stå emot.

- Jaha, men annars är det svårt att säga? Förutom alla de sakerna.

- Mmmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0