Monsterbloggen - Idag om Marmelad

Ibland får jag och Marie lite kritik här för vår blogg. "Ja, ni skriver ju bara om en massa oväsentligheter" säger man.

Okej säger vi. Låt oss diskutera nånting mycket viktigare.

Vilken sida om osten ska marmeladen egentligen ligga? Marie är glasklar på området, hon ska ha marmeladen först, och sen osten. Alltså osten allra överst. Jag däremot tycker så klart att marmeladen ska ligga allra överst.

Här ser ni dagens frukostmackor:



Maries motivering, därför ska Osten ligga över marmeladen: "Därför att om man tappar mackan och den lägger sig uppochner så blir det inte kladdigt eftersom det bara är osten som vidrör golvet".

Petters motivering, därför ska marmeladen ligga överst: "DÄRFÖR DÄ SKA VAAAA SÅÅ!!!"

Kommentarer
Postat av: Linus

Jag håller med Petter. Av estetiska skäl.

2010-01-18 @ 11:05:33
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag håller med Marie. För rättvisans skull.

Och för att marmeladen då funkar som klister så att osten inte halkar av. Fast jag tycker inte om marmelad. Och inte så mycket om ost heller. Men er gillar jag. Och er blogg, som jag tycker är full av väsentligheter.

2010-01-18 @ 12:36:43
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Torvaldan

Ost först, marmelad överst! Punkt slut!

2010-01-19 @ 09:01:21
URL: http://www.torvaldan.blogspot.com
Postat av: Marie

Även du min Emelie. Suck.

2010-01-19 @ 09:58:41
Postat av: Helena

Jag håller med Marie - och Linn vad gäller klistereffekten. Plus att man inte blir så kladdig om handen om man har behov att ta ett riktigt stadigt grepp om smörgåsen.

Däremot är jag nog av åsikten att marmelad borde jämställas med godis... :-)

2010-01-19 @ 11:55:11
Postat av: Malin

Kan tyvärr inte kommentera detta inlägg eftersom jag inte kan föreställa mig hur det skulle vara att leva i en värld där man lägger marmeladen ovanpå osten. Helt enkelt för konstigt för att föreställa sig.

2010-01-19 @ 12:33:05
Postat av: Robban

Är det inte socker i marmelad?

2010-01-21 @ 13:39:31
Postat av: Marie

Nu trodde du att du hade oss va? Det är bara fruktsocker i marmeladen. Och fruktsocker är ok. I vår diet iallafall, annars skulle jag inte klara en dag tror jag! ;)

2010-01-21 @ 17:39:31
Postat av: Frida

Ser precis ut som mina och Stoffes mackor! Marie, gissa hur mina ser ut? :)

2011-06-20 @ 21:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0