Morgonråd är guld.

Petter är diskmaskinsexpert i vår familj. Han är proffs på att fördiska så att disken är ren redan innan den åker in i maskinen. För det behövs säger han. Jag förstår inte riktigt vad diskmaskinen då är till för, men i allafall. Kommer det ut smutsig disk så får jag spöstraff.

Den är morgonen levererar han fler visheter som jag inte förstår att jag hittills i mitt liv levt utan.

Petter: Marie, knivarna i diskmaskinen får inte stå uppåt.

Marie: Oj förlåt, har jag ställt någon så?

Petter: Ja, och jag måste tyvärr påpeka att det händer ganska ofta.

Marie: Ok, jag ska tänka på det.

Petter: Ja, gör det är du snäll. Det är en dödsfälla.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Då kan du lite kaxigt säga till Petter att disken inte alls behöver vara helt ren...fettet från disken smörjer nämligen maskinen...så det så!!

2010-01-20 @ 10:42:03
URL: http://emsanpemsanemsan.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Va fan, är du med barn?! Träffade Emelie som berättade...

Grattis!!!

Hoppas allt är bra!

2010-01-20 @ 16:14:53
Postat av: Marie

Haha. Jimmy jimmy jimmy. Jag trodde du var nyhetsjournalist! :)



Och tack också! Vilken av emeliearna har du träffat? Hon som kommenterat häröver eller Darmellskan?



Hoppas att allt är bra med dig också!

2010-01-20 @ 17:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0