Mörk födsel.

Ni vet den där Earth Hour som vi nu ska ha årligen? När alla ska släcka allt elektrisk i en timme. Förra året inträffade den mitt under en viktig landskamp. Men iår är det ännu värre.

Iår har de nämligen lagt den:

Lördagen den 27 mars. Klockan 20:30

Det är lugnt ändå tänker ni. Stockholms stad var ju inte med förra året. Men jorå. För jag hörde det här på ABC i morse:

"En miljard människor släckte ljuset förra året i den globala klimatmanifestationen Earth hour. Ett lysande undantag var Stockholms stad. Men i år, miljöhuvudstadsåret, har Stockholm tänkt om och deltar." 

Så nu undrar jag lite hur det här kommer att gå till? Typ:

- Här är eran son. Fin va!?

- Men vi ser inte!!! Det är ju kolsvart här. Tänd lampan!!!!


Kommentarer
Postat av: Storasystern

Roligast! Nu har jag skrattat i sju minuter.

2010-01-26 @ 11:05:59
Postat av: Storasystern

Nu har jag varit i tvättstugan. Ler fortfarande...

2010-01-26 @ 11:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0