Skräcksamtal.

Jag hatar tandläkaren. Eller inte personerna i sig kanske men jag HATAR att gå till tandläkaren. HATAR! Det är kanske det enda jag hatar. Verkligen hatar! Missade ni vad jag gör? Jag hatar!!!

Därför har jag inte besökt en tandläkare på fem år.

Men nu har en visdomstand växt sig längre och längre in i min kind (känns det som) och alltså gjorde jag det enda rätta, och otroligt modiga, idag. Jag letade upp en tandläkare på söder och ringde.

- Hej, jag skulle vilja att någon av era tandläkare tittade på min visdomstand.

- Är det akut?

- Njae. Nej.

- Vi har faktiskt en tid redan i eftermiddag. Klockan 14:00. Och en imorgon bitti.

- Oj, vad snart. Hmmm, jag vet inte.

- Är det inte lika bra att klara av det?

- Ok då. Vem är snällast? Jag behöver en snäll.

- (suckar) De är snälla allihopa.

- Okokokok, jag kommer i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag skulle nog behöva umgås mer med er två. Var helt övertygad om att det var Petter som skrev - tills jag kom till Okidoki. Du kanske kan få ett bokmärke.

2010-01-12 @ 10:18:02
Postat av: Marie

Linn du får nog läsa en gång till. I den här familjen är det ingen som skriver "Okidoki"... :)

2010-01-12 @ 13:23:51
Postat av: Lövet

Marie: Öppnar jag dörren kommer ja aldrig in igen och jag har inte vart hos tandläkaren på eeh eeh vet ente. Ska vi bilda en klubb. Hoppas de gick bra iaf.

2010-01-12 @ 14:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0