Det regnar manna.

Fast manna utan socker då. Jag är otroligt tacksam mot sockerbojkotten just nu. För annars skulle jag äta ihjäl mig på lösgodis, kakor, choklad och glass.

Jag är nämligen så otroligt hungrig hela tiden.

En "vanlig" ätdag i 39:de veckan:

0900 - Frukost med en stor tallrik gröt med blåbär, banan, nötter, linfrön, russin.

1000 - En andra frukost med kaffe, juice, mackor och kex. Och frukt.

1100 - Mellanmål med mer kex eller fruktsallad.

1200 - Lunch

1300 - Smoothie

1400 - Eftermiddagsfika med te och mackor. Lite frukt kanske?

1600 - Oftast mer frukt. Eller chips. Jag var så glad när jag tröttnade naturchipsen vi brukar köpa. Sen re-upptäckte jag Pringles. Say no more.

1700 - Middag

1800 - Frukt. Tur att det finns många olika sorter.

1900 - Kvällsfika med varm mjölk och massa kex. Eller smoothie. Eller OCH smoothie.

2100 - Te. Kanske några kex. En apelsin. Varför inte.

Tänk er att alla mellanmål och all frukt skulle ersättas av sockersaker.

Kommentarer
Postat av: lina

va duktig du är med din inget-socker-diet! önskar ja hade sån självdisciplin..

2010-03-16 @ 09:30:24
URL: http://linasblogg.blogg.se/
Postat av: Carina

Ok, man ska inte äta för två. Men nu ska du det. För din kropp vill ha en liten depå inför det maratonlopp ni ska "springa" på BB. Just nu är det m a o tillåtet att toksvulla, lovar ;) Kram.

2010-03-16 @ 11:16:22
Postat av: Marie

Hihi, tack. Men jag tror också huvudsaken är att man gör det man mår bra av. Så inget dåligt samvete vad man än väljer.

2010-03-16 @ 11:41:10
Postat av: lina

hehe ok tack, känns redan bättre :)

2010-03-18 @ 08:57:19
URL: http://linasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0