Dont mess with a Europe-dream...

Slog upp ögonen 8:15 idag utan att kunna sova vidare. Jag är ledig idag men kunde inte få en blund efter att jag drömt att jag va sångare i Europe.

Hur stort som helst!!

Jag vet inte varför jag fick kliva in o köra, för Joey Tempest, han som sjunger i vanliga fall, var liksom med i bandet fortfarande. Kanske hade han ont i halsen? Don't know, don't care - JAG fick sjunga med Europe.

Så jag klev upp på scenen inför tusentals åskådare. Och jag fick till o med bestämma vilka låtar vi skulle köra eftersom jag var ny. Så vi började med 'Prisoners in Paradise'. En jävligt bra låt!

Mitt under introt börjat emellertid min kropp o hjärna finna det här för osannolikt och jag börjar vakna. Fruktansvärt irriterande. Men sömnen biter sig fast, som om den tänkte..'Petter bara måste få vara med om detta!!'. Så drömmen fortsatte fast att jag nästan var vaken. Så jag fick köra min låt i alla fall. Publiken jublade.

Men man ska inte ge sig på o försöka påverka drömmar som jag gjorde. För efter det att jag höll på att vakna så började mina bekymmer.
När den första låten var slut hade jag helt glömt bort vilka andra låtar som Europe gjort. Inte en enda kom jag på! Det var hemskt! Joey sa 'Den här då? Men den här då?' och pekade på en massa notpapper, men jag kände inte igen en enda låt. Joey Blev asarg och drog från scenen.

Så vi tog en paus och jag fick tag i en laptop med internet. Men Google gav mig ingen hjälp. Jag sökte på 'Europe' men fick bara upp en massa googleMaps över Europa. Jag sökte på massa saker som jag inte minns men fick inga träffar, jag misslyckades med att stava till discography i ett försök att få se Europes alla skivor.

Inte en låt hittade jag på nätet, och inte en låt kunde jag komma på!!

Då vaknade jag, 08:15. Arg och förtvivlad. Jag kan ju egentligen massor av Europe-låtar. Speciellt arg ÄR jag för att jag inte kom ihåg Superstitious.

OM jag får göra om allt igen (Om du läser detta Joey!!) så är setlisten jag vill ha följande:
1) Prisoners in Paradise
2) Rock the night
3) Ready or not
4) Open your heart
5) I'll cry for you
6) Halfway to heaven
7) Superstitious

Sen...Sen...e....Sen kan du välja några låtar också Joey...

Kommentarer
Postat av: sara

hahaha fy fan vad irriterande. jag hatar sådana frustrerande drömmar, som när man drömmer att man ska ringa någon men slår fel nummer hela tiden.

2010-03-16 @ 12:39:48
URL: http://terrormat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0