Kliv fram hockeytöntar.

Alltså. Alla smygläsande hockeynördar. Jodå, jag vet att ni är där ute.

Jag behöver er hjälp med en sak.

Det är nämligen så att jag har en idé. Jag har suttit och tittat på det eminenta programmet Målextra där man får följa alla, ja alla, hockeyns kvartsfinaler. Vilken programidé. Fantastiskt. Och så har de dessutom spetsat till det med en programledare med ett riktigt ulligt vikingaskägg. Mmmmm. Och det är ju kul. Men nu tänker jag såhär:

Skulle det inte bli otroligt roligt om man bara struntade i, och tog bort både iceing- och offsideregeln? Jag tycker att det känns som en helt fantastisk idé. Alla kunde åka var de ville och passa till vem de ville. Det skulle ju bli ett härligt kaos, skulle det inte? Och dessutom sätta höga krav på alla spelarna så att de kanske iallafall kan närma sig fotbollsspelarnas överlägsna fitness liiiiiite.

Nu skulle jag vilja veta varför det inte går? Kan någon berätta varför man aldrig provat det? Eller har man?

Från det till ett exempel på att min mamma känner mig rätt såbra.

- Vad ska du göra ikväll då? Laga någon mat?

- Mmm.

- Och kanske titta på Petter?

- Mmmm.

- Fast du kommer spela data-spel samtidigt va?

- Hmm.. Mmmm...

Kommentarer
Postat av: Nicke

Icing (observera stavningen) är väl en regel som man mycket väl skulle kunna förändra, men offside känns som en viktigare detalj för att spelet inte ska bli lika avvaktande som t.ex. fotboll!



Man kan ju fråga sig hur både Stefan Klemetz och herr Johansson får se sig omsprungna av en sådan medioker kommentator som Åke Unger. Skamligt C+!



För hockeyn som folksport!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0