Blur.

När man är trygg i sig själv kan man släppas ner var som helst på jorden och ändå vara sig själv. Jag känner bara tre personer som kan klara av det. Jag själv är inte en av dem. Än. Ikväll gick vi genom Stockholm och jag tittade på Petter och sa:

- Jag är verkligen inte klar med att inte bo här.

Petter fick fundera ett tag men förstod sen.

Det jag menar är att det gäller att utgå från en plats där du känner dig trygg om du vill hitta dig själv. SEN klarar du dig var som helst. Men innan du kommer dit så gäller det att vara någonstans där du inte gör som alla andra gör, bara för att det är enklare så.

Det är alltså inte det minsta fel med Stockholm eller Sverige. Det är verkligen inte fel på de som bor här. Och framförallt är det inte fel att andra väljer att bo här. Det är därför den här bloggen handlar om att alla kan skapa just SIN lycka. 

Min lycka finns i Spanien just nu.

Därför hamnar bloggen lite på vänt under vår vistelse här i Sverige. I några dagar till. Mina tankar blandas med så många andras här. Luften är inte lika ren för mig (och lite för kall också).

Jag tror däremot att vi föds som människor som kan släppas ner var som helst och ändå vara sig själva. Trygga, sanna, ärliga. Mio är en av de tre personerna jag pratade om.


Kommentarer
Postat av: Mälan

Ja, jag vill också vara så och känna så! Tror också jag är på vägatt hitta min sanning och min lycka...Det är så lätt att man ska försöka passa in i en mall som någon annan har bestämt hur den ska se ut..För min sanning behöver inte vara som din och min lycka ser säkert annorlunda ut än alla andras men det är MIN lycka :) Vet inte om jag sa åt dig någon gång Barret. Kanske att vi hade några kamper på planen men det är ju det härliga med fotbollen, kampen och viljan att vinna! :) KRAM

2010-11-27 @ 23:45:56
Postat av: Marie

Härligt Mälan, vad glad jag blir!



Det är otroligt lätt att försöka passa in i en mall. Men när man väl insett att man inte vill det så tror jag det är omöjligt att falla tillbaka.



Och precis det där du skriver: Allas lycka ser olika ut. Det tror jag är viktigt att komma ihåg!

2010-11-30 @ 12:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0