Nystartschans.

Vi har besökt vår barnmorska i Sthlm kanske fem-sex gånger. Varje gång har vi behövt ringa en eller två gånger innan och frågat vilken tid vi skulle komma. Det är liksom inte vår grej att komma ihåg sådana saker.

Idag skulle vi på första besöket hos vår nya barnmorska. Mycket nöjda med att vi den här gången inte behövt ringa och kolla tiden.

- Vad bra vi är. Hon kommer få värsta bra intrycket av oss.

- Jag vet. Hon kommer inte ens veta att vi inte har koll. Hon kommer att tro att vi är värsta ansvarsfulla föräldrarna.

Väl inne i väntrummet sysselsatte vi oss ett antal minuter med att ta av Mio hans sju lager kläder (fy tusan vad det är kallt i det här landet). In kommer Erika.

- Heeeej, du måste vara Mio. Vad roligt att träffa dig.

- Hej hej. Vad kul. Kul kul. Vad bra att vi fick en tid nu när vi är hemma.

- Ja. Jo. Fast...

- Vaddå.

- Tiden är imorgon. Fredag. Inte idag.

Aj fan.

Kommentarer
Postat av: empa

hahaha...

2010-11-25 @ 22:20:14
Postat av: Malin

Sitter och jobbar på String (Petter du vet det där cafét som jag praktiskt taget har exklusiv rätt att kalla mitt) och har lovat mig själv en monsterbloggspaus varje halvtimme för hålla mig pigg. Nu hade jag ju redan läst det här inlägget två gånger idag så jag bestämde mig för att gå tillbaka i tiden...

Så till alla andra på String som eventuellt också är inne på Monsterbloggen, jag log så där brett för att jag läste det här: http://monsterbloggen.webblogg.se/2009/november/nar-den-tredje-fredagen-kommer.html

och tårarna var av lycka när jag läste det här: http://monsterbloggen.webblogg.se/2009/october/ett-mote.html

2010-11-26 @ 15:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0