Helgens mest använda fraser.

Miomedia var i helgen i San Sebastian (otroligt mysig stad) och Madrid (helt ok) och det här var de fraser vi lärde oss på spanska.

- Perdón, creo que he olvidado un juguete del mi bebe en el avión.

(Förlåt, men jag tror att jag har glömt min bäbis leksak på det här flyget.)

- Se llama Herman.

(Han heter Herman.)

- Perdón, creo que el ha olvidado su teléfono en el avión.

- Förlåt, men jag tror att han har glömt sin telefon på flyget.

- Se llama Petter

- Han heter Petter.

- Tienes algo sin carne?

(Har ni något utan kött?)

- No pollo tampoco.

(Nej, inte kyckling heller.)

- Lo siento pero ha vomitado un poco alli.

(Förlåt, men han har kräkts lite där.)

Kommentarer
Postat av: Lövet

Ja ni verkar ha de bra i Spanien ;)

2010-09-21 @ 11:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0