Jag hjärta fk.

- Hej, det är Christina från Försäkringskassan.

- (Vad ska de klaga på nu då? Hur mycket pengar ska de begära tillbaka? Vad har jag lämnat för lite uppgifter om) Hej...

- Du, jag ser här att ni är utomlands och inte ska få något barnbidrag de närmsta nio månaderna.

- (Ehh, ja jag vet. Ringer hon bara för att gnugga in det eller?) Ja, det stämmer.

- Jo. För jag satt och kollade lite här. Och eftersom ni är utomlands men jobbar för era svenska företag så tänkte jag att jag skulle undersöka om ni inte har rätt till barnbidrag ändå.

- Oj. Tack så mycket.

- Ja, så om du bara svarar på lite frågor här så ska vi nog kunna skriva in att ni ska ha barnbidrag även under den här tiden. 

- Ok. Vad bra! Men hur kommer det sig att du har koll på våra uppgifter. Dig har jag aldrig pratat med förut. 

- Nej, men jag satt och kollade runt lite och upptäckte er och såg att det nog kunde vara så att ni nog har rätt till mer pengar ändå. Så då tänkte jag att jag skulle ringa och ordna till det.

- ..............................

 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ojojoj herregud. Jag tror jag svimmar!!

2010-09-17 @ 08:42:49
URL: http://emsanpemsanemsan.blogg.se/
Postat av: AnnaMaria

Babe!

Hur har ni det? Bäst hoppas jag.

Stor kram!

2010-09-18 @ 17:16:15
Postat av: Linn

Grattis på födelsedagen (i efetrskott). Visst fyllde du igår? Hoppas killarna firat dig med cava o pussar.

2010-09-19 @ 23:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0