Ett år senare.

För ett år sen satte vi oss i en roddbåt och rodde ut på en sjö i Östergötland. Och tre blev en fast ändå tre.



Att båda två glömde bort att det idag var vår förlovningsdag tycker jag mest betyder att det är så mycket pågång nu som betyder mer än två ringar någonsin kan göra.

Hoppet.

Ibland gäller det att våga kasta sig ut. Det gjorde Erik idag. Jag tycker jag fångade honom hyfsat bra. Eller jag tycker faktiskt att det är mitt bästa kort hittills.


Multi.

Min syster är inte bara moster. Hon är fotograf också.




Mio Miolin på semester.


Tres meses.



Tjenare Mio. Äntligen!


Vaddå äntligen?

Jo, vi hade ju gjort upp om en tremånadersintervju men det var ju två veckor sen.

Hmm, jaha. Men ni har ju inte ringt.

Det har vi väl. Du svarade inte.

Jaha, nähe. Nää jag svarar inte när Okänt nummer ringer. Det har jag lärt mig från mamma och pappa.

Ja men vi var ju hemma hos dig och knackade på också.

Mm, jo men jag är ute på landet. Asskönt.

Ok. Vi kör nu då iallafall.

Ja, men snabbt isåfall. Jag ska ner till stranden.

Jasså, är det där du hänger? 

Ja. Typ hela tiden. Vid sex på morgonen med pappa, senare vid åtta med mormor och så en sväng på dagen också.

Ok. Badar du något då?

Nej herregud, skojar du eller. Jag badar inte i något som är kallare än 30 grader. Det är rätt kul nu för tiden iofs.

Nåt annat nytt?

Hmm. Nej. Inte direkt. Alltså jag kan ju vända mig och så. Och ta tag i saker och så. Men hallå. Du skulle ringt på tremånadersdagen. Det kunde jag redan då.

Jo. Vi försökte som sagt. Hur är det med sömnen och så då?

Fint bara fint tack. I säng tidigt och upp tidigt, det är min paroll. Åtta till sex typ.

Inga problem alls alltså?

Hmm. Låter som du pratat med min mamma och pappa. Jo, kanske vaknar jag lite ofta eftersom jag vänder mig till mage och sen inte kommer tillbaks då. Det är ju liiiite frustrerande minst sagt.

Är livet kul då?

Asroligt just nu faktiskt. Alla skojar så mycket med mig så jag skrattar mest hela tiden. Mest åt när mamma smaskar högt med mat eller när pappa härmar kakmonstret.

Några favoritleksaker?

Skallran, definitivt skallran. Och också alla kräkhanddukar. Mamma och pappa blir dock upprörda när jag slurprar i mig mitt eget kräk. Konstigt. 

Nåt annat nytt på gång? 

Alltså jag vet inte. Mamma och pappa går och viskar en massa. Och ringer samtal och så. Vet inte men det är något lurt pågång. 

Ok, tack Mio.

De nada.


Och så mer.


Sommarkärlek.

Sommaren är än så länge fantastisk. Vi har lämnat den kvävande stan och bosatt oss på Väddö. Dagarna består av yoga, gröt, äggmackor, planering, bad, färskpotatis och sömn. Mycket spännande pågång nu. Vi återkommer till det.


Sommar i Sverige.

                       

Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0