Of..

..to Bali.

See ya!

I vår frånvaro får ni njuta av Petter och Chrille eller Piff och Puff som de också brukar kallas.



Förutom att vara Puff (eller Piff) är Christian också orsaken till att Mio heter just Christian i mellannamn.

The Zoo-day.


Lär mig av mig.

Jag tror ju på projekt, det har ni ju läst.  Just nu går jag photoshop-kurs med mig själv som instruktör. Jag förbereder mig inför kommande projekt. Mycket inspirerande. Och mest roligt.

Här är dagens övning som jag gav mig själv.

 +  =

Inspiration idag.


Sked.

Mio har sedan han var fyra månader älskat att äta. Det började med mosade morötter.



Det enda problemet har varit att det är lite tråkigt att behöva bli matad...



Men idag för första gången åt Mio för första gången själv med sked. Glädjen var stor hos alla!

Första vattenkriget.


Lite om vänskap.

Vi bor ganska litet. 60 kvadrat. Men då räknas väggarna också, och de är av sten och ganska tjocka.

Så visst var vi lite osäkra på hur det skulle funka när en till familj kom hit på besök en vecka.

Men det gick helt fantastiskt bra. För jag tror det är så. Att för att äkta vänskap ska kunna bildas så krävs det att alla inblandade är sanna mot sig själva. Och det är den här familjen. De växer och växer hela tiden och vågar prata om det som allra mest skrämmer dem men också vad som gör dem lyckliga.

Kväll efter kväll satt vi och åt och pratade och samtalsämnena tog aldrig slut. Berusade av känsloadrenalin istället för av alkohol. 

Jag har ofta känt att jag aldrig riktigt lyckats förmedla allt det jag tänker på till andra än min egen familj. Och nu för första gången möttes jag av ansikten som bara ville höra mer och mer och mer. Öppna, ärliga ansikten som inte är rädda vare sig för sina egna eller andras känslor. Och som jag själv sen får lika mycket tillbaks från som jag själv har gett.

Jag är sjukt imponerad av största lilla familjen.

Aldrig har jag känt mig närmare en annan familj och det berodde inte alls på det lilla lilla huset. Här är två av tre delar.


Jag ska lära dig allt jag kan.

Elliot har alltså varit här och hälsat på. Mio gjorde allt för att lära den sju månader yngre Elliot allt han bör veta om livet:

Mio: Kan du typ krossa blåbär?

Elliot: Ehh, nej. Vaddå då?

Mio: Det är ungefär det viktigaste att kunna.

Elliot: Varför?

Mio: Alltså, om jag säger såhär. Det är coolt att krossa blåbär. Det räcker så. Är du med?

Elliot: Hmmmm.

Mio: Men det är inte bara att krossa dem. De ska krossas hårt och med känsla. Det måste låta mycket. Och det ska skvätta, hör du det? Skvätta ska det göra!

Elliot: Krossa, känsla, låta, skvätt. Got it!

Mio: Braaaa broooosaaaan!!


Bra inköp.

"Buy what you need, not what you can afford." /Janesh Vaidya

Vi har köpt en ryggsäck som Mio kan sitta i. Den känns väldigt bra. Så mycket mer som mig än vagn.

Idag tog Mio och jag en timmes promenad upp i bergen. Det var fint. Efteråt var vi trötta och väl värda våra persikor.


Mycket annat.

En vecka har gått och vi har haft besök av underbara människor, lagat mat, pratat och mitt i allt annat också tagit beslut om vad vi ska göra nästa år. Underbart.

Snart igen.

Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0