Krav med lite kärlek på toppen.

Vissa saker stör mig. De letar sin in i mig och skapar oro i kroppen. Det bara kryper i mig.
------------------------------------
Det är så mycket som kallas kärlek som i själva verket är krav. Gester som på ytan är kärleksfulla men som egentligen är fyllda av förpliktelser.

Det som stör mig mest är att det täcks så bra. Så bra att det skapar en massa ångest hos den som minst av allt ska ha den. Ångest som lämnas över. Oftast till den som man tycker allra mest om. Allt för att själv slippa lite av smärtan. Känslan av att inte räcka till, av att inte ta vara på stunden och att inte själv skapa sig sin egen lycka.

Presenter som ges som en gåva men med medföljande förpliktelse att tacka ordentligt och sen tydligt och synligt använda det som givits. Det behöver inte vara en fysisk gåva utan kan lika gärna vara några ord på ett papper. Här får du, men då ska du tamefan (förlåt igen mamma) ge mig någonting tillbaks också.

Men det går aldrig att ta lycka från någon annan. Även om det känns så på ytan. Det skapar bara smärta.

Provocerad? Bra, då kanske det ligger något i vad jag säger. Lugn? Ännu bättre, grattis till ditt sanna och kärleksfulla liv.

Kommentarer
Postat av: Storasystern

Oj vad många fina inlägg på en och samma dag! Allra bäst de livsfilosofiska bidragen (jag är överväldigad av er klokhet båda två) men också det med kläderna som ser jättefina ut. Stolt över mig själv - hihi - ännu ett laddat ämne! Får man önska inlägg? Isåfall önskar jag en blogg om fenomenet mycketnöjdkorgen.

2009-12-29 @ 15:02:11
Postat av: Linn

jag tror mig förstå precis vad du menar o kopplar med detsamma till ett par olika situationer - och framför allt känslor. mycket sant.

2009-12-29 @ 15:36:23
Postat av: Linn

Jag tror mig förstå precis vad du menar o kopplar med detsamma till ett par olika konkreta och upplevda situationer - och framför allt känslor. mycket sant. Hoppas julen inte bara varit fylld av sådant.

2009-12-29 @ 15:37:27
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Marie

Julen har varit totalt i avsaknad av sånt. Det är nog det som gör att jag kommer till insikt.



Snysdern, kom nu då!!

2009-12-29 @ 16:17:50
Postat av: Snysdern

Tack för ikväll bästisarna! Nu har jag kommit hem! Vi hörs imorgon. Kram och godnatt!

2009-12-29 @ 23:04:29
Postat av: Lövet

hmm här hör inte Lövet hemma men systern och snysdern är ja med på men vem är linn... hmm inte den linn väl eller vem vet.. hmm

2009-12-30 @ 13:20:34
Postat av: Marie

Vilken är den Linn då?

2009-12-30 @ 15:13:18
Postat av: Lövet

radiolinn

2009-12-31 @ 02:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0