Väntar på hjälp.

Kan någon tack berätta vilken kamera jag/vi ska köpa om två timmar. Lite snabbt sådär. Jag vill kunna ta bilder på natur, lite sport och framförallt en liten bäbis som kan befinna sig i olika ljussituationer. Jag gillar inte att behöva använda stark blixt men fifflar gärna med lite olika objektiv. En systemkamera alltså. Förslag? Tack. Tack tack.
--------------------------------------
Vi köper och ger ju inga julklappar iår. Och tar inte emot heller för den delen. Därmot så köper vi massor av saker till oss själva. As-smart.

Nej, men på riktigt så har vi bestämt iår i min familj att vi struntar i julklapparna. Man får köpa eller tillverka (se systerdesigninlägget) en julklapp som är gemensam till hela familjen men sen är det stopp. Det känns fantastiskt skönt. Förut köpte vi ungeför 7-10 julklappar var till alla i familjen. Sista hysteriska året räknade vi och det låg fler än 100 paket under granen. Och vi var bara fem personer. Ingen kom ihåg vad någon fick av vem.

Så det känns jätteskönt det här. Vi visar kärlek på andra sätt istället.

Men det kan vara provocerande att säga "tack, men nej tack, jag vill inte ha några julklappar". Eller det känns konstigt att säga iallafall. Otacksamt. Som att man berövar andra människor deras sätt att visa kärlek. Men om kärleken sitter i att köpa saker till varandra så vill jag ändå inte ha den.

Och visst, säkert kommer Monstret få en del paket nästa år. Men det finns ingen anledningen att återuppta hysterin. Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0