Onödiga autografer...

Min polare Robban är ett autograffreak. Eller rättare sagt, han var. Nu har han sen länge passerat 30-strecket. En dag pratade vi om autografer och jag frågade vilken autograf som han tagit genom åren som faktiskt är den allra mest värdelösa han nånsin tagit.

Hans svar var snabbt:
- Ja, det måste nog vara förre VD:n för Sveriges Radio Ove Joansson som jag tog i slutet av 80-talet på ett öppet Radiohus. Den eller valfri spelare i GAIS 1988.

Men Robban berättade också om en polare som fått en ny fin, vit vinterjacka av sin mamma. Han är otroligt stolt över sin nya jacka och visar stolt upp den för klassen i skolan. På väg hem från skolan passerar han ett köpcentrum där en svensk artist håller på med en repetition inför en spelning på kvällen. Pojken känner väl igen artisten och vill så gärna ha autografen. Han har en bred, svart tuschpenna men inget att skriva på. Men han löser det genom att låta artisten skriva autografen på den fina, nya, vita jackan.

Hans mammam blev inte överlycklig när pojken kom hem med SYLVIA WRETHAMMAR skrivet över hela ryggen med stora, svarta bokstäver.

Själv har jag nog tagit många onödiga autografer i min barndom.
Den här hittade jag häromdagen, undangömd i garderoben. Det är delar av IF Saabs handbollslags autografer samlade på en Kabe-Sommarland-tshirt. På bilden ses autograferna från Per Caludius, Jan-Lennart Olsson, Stefan Jangmo och Pierre Thorsson. Stort.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0