Monsterintervjun...

Som vanligt erbjuder Monsterbloggen en hel del intervjuer.

Idag porträtteras Monstret själv. Eller han som previously kallades Monstret. Nu heter han Krypet. Eller Pyret. Snart heter han troligtvis något annat. Han är 32 veckor gammal och bor i Marie.

Hej, Monstret... Eller ska jag kalla Dig Pyret? Eller krypet?
- Jag vill helst kallas MP...

MP?
- Ja, som i Machu Pichu, det är ett häftigt namn.

Machu Pichu, är det bara för att det låter häftigt eller har du nån annan relation till det?
- Nej.

Okeeej....Mp, Hur har du det därinne? Jag tror många av oss som inte minns riktigt hur det var har fått en bild av att det är ganska varmt o behagligt.
- Jo, förvisso. Fast också ganska trångt och lite tråkigt. Man får så att säga ta vara på dom aktiviteter som finns att tillgå.

Jaha, och vilka är det?
- Jo, tillexempel idag så har jag en uppvisning bokad till klockan 13:00 där jag visar mina nyligen intränade konster för moderkakan och navelsträngen.

Okej, jag antar att mycket av din tid läggs på träning?
- Ja, min morfar brukar säga att för varje gång du slår en bredsida så blir du en millimeter bättre på det. Det är mitt motto här i livet, Varesig det gäller bredsidor eller kullerbyttor.

Jag som trots allt är din pappa, anser ju att det är viktigt att vara lika bra med högern som med vänstern, har ni pratat något om det?
-Pappa kommer du inte ihåg vad mamma sa, du får inte binda fast min högerfot i en stol o tvinga mig slå passningar med vänstern...

Jo, jag vet... hur som helst...ehh.. jag har tappat fokus nu... Har du något mer inbokat?
- Ja, självklart. Här är mitt dagsschema:
Efter showen klockan ett så ska jag städa klockan två. Väggarna här inne börjar se lite fuktskadade ut, det ska jag åtgärda.
16:00 Akrobatik-pass.
17:00 Promenad till dom södra delarna.
18:00 Möte med moderkakan. Det börjar bli dags att göra upp en färdplan till the outside.
19:30 Läggdags.
21:30 Uppstigning.
22:00 Party. Livmodern har bjudit in till fest. Fostervattnet och jag ska göra sällskap.
23:00 Läggdags.
23:30 Tillbaka till partyt.
03:00 Tystnad o sova.

Okej, tack för att vi fick prata med Dig. Du, när tänkte du komma ut?
- Oh, jobbigt, alla frågar! Jag kommer när jag kommer okej...


Kommentarer
Postat av: Mamma Pia

Hi hi hi Nu har jag redan skrattat i en kvart och stor-lett lika länge och kommer att små-le resten av kvällen. Hi hi hi

2010-02-02 @ 20:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0