Seis meses.

Är det Mio?

Ja.

Vad bra att jag fick tag på dig. Jag läste ditt pressmeddelande att du skulle vara bortrest och inte kunde nås på din halvårsdag.

Nä. Det var det som var tanken ja.

Men kanon. Har du tid för några frågor?

Ja, men snabbt. Det är välling pågång.

Okok. Vi börjar såhär. Hur känns det?

Det känns riktigt bra faktiskt. Roligare nu liksom. När det går att göra lite grejjer.

Vad kan du göra då?

Jo, först var det ju det här med att sitta stadigt. Det var toppen tycker jag. Så mycket lättare att nå saker på lekfilten och så.

Inga olyckor?

Alltså, jag ramlar ju bakåt nån enstaka gång. Men jag brukar bli mer förvånad än att få ont. Värre iofs när jag får syn på något framför mig och liksom kastar mig för att få tag på det. Har inte riktigt kommit på att jag ska sätta fram händerna så överläppen tar smällen.

Påtal om munnen. Jag hördes ryktas om tänder?

Jajamen. Två i underkäken. Coolt.

Kan du äta äpple och så nu då?

Jorå, tänk för att det kan jag. Fast jag tycker bäst om gul persika. Och skedar. Jag äääälskar skedar!

Ehh ok? Bättre än mat?

Njea. Nej. Men det är ett dilemma det där för jag älskar att äta. Ärtor, morot, potatis, hummus, gröt, avokado m.m. Men jag gillar ju att äta på skeden också. Men när jag tagit tag i skeden så kommer det ingen ny mat på den. Det är ett mysterium... Som tur är har mamma och pappa börjat mata mig med två skedar. Fast jag har ju också två händer förstås.

Ok, några andra nya färdigheter.

Ähh, jag vill inte hålla på och räkna upp allt. Men okok. Jag kan resa mig upp också. Om det lockas med frukt.

Om du måste välja ut tre saker som är bäst med livet då Mio. Vilka blir det. 

Pappa. Mamma. Och mina fötter. Oj, det blir ju fyra. Ok. Vänsterrfoten.

Tack Mio. En sak till bara. Har du någon bild vi kan ha till artikeln? 

Men herregud. Jag måste iväg. Men okok. Jag mailar över några från helgen i Barcelona.

 

Kommentarer
Postat av: Storasys

Mio - världens finaste!

2010-10-06 @ 13:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0