Mimmi eller Musse?

Ni har väl läst Sandras blogg?

Hon skriver väldigt bra och om många intressanta tankar. Bland annat mycket smarta saker om hur hon tänker när hon klär på Elliot. Att han inte ska ha tjej- eller killkläder utan neutrala kläder. Och hur svårt det är.

Jag tänker inte så mycket på sånt. Och när jag väl gör det så blir det fel. För då köper jag t-shirts med volanger men inser när jag kommer hem att jag inte tycker det är fint varken på tjejer eller killar.

Däremot tycker jag att Mios hatt är väldigt fin. Men det hade den förmodligen varit med Musse på också.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för fina ord...! :)



Men det är otroligt svårt hela genusgrejen när det kommer till barn. Och trots att jag vill göra på ett sätt hela tiden så köpte jag ett par blåa vantar till Elliot förra veckan. På Lindex dessutom. Lindex som jag hade bestämt mig för att aldrig mer handla på då det uppdagats att de gör olika stora kläder till killar och tjejer för att "killar är mer fysiska och vill röra sig mer". 



Så det är samma sak med det här som med allt annat jag skulle vilja vara bra på. Ambitionen att göra rätt finns där men det är ibland alldeles för svårt, eller nästan omöjligt att lyckas leva upp till sina egna krav på sig själv jämt... Menmen, jag försöker i alla fall... :) 

2011-02-20 @ 21:39:29
URL: http://signeratsandra.wordpress.com
Postat av: Marie

Ja, du är bäst!



Men, kan du känna ibland att det blir för mycket också? Att du köper en rosa tröja på "tjejavdelningen" fast du egentligen vill ha den jättefina men blå tröjan på andra sidan? Att det bästa vore om allt bara var ihop så att det gick att välja det man ville ha helt enkelt?



Kanske kan vi prata mer snart? :) Kanske om tre dagar i solen på uteplatsen? Kanske?

2011-02-21 @ 10:06:39
Postat av: Sandra

Har faktiskt inte köpt något rosa - eller volangigt... ;) än i alla fall... 



Så inte så ofta att jag väljer det rosa före det blå även om jag tycker att det blåa är finare. Snarare att jag inte köper något alls då fast jag tyckte den blåa var fin och jag ville ha den. Eller så köper jag den blåa, som med vantarna, och sen har jag ångest för att jag föll in i könsrollerna i flera veckor efteråt... 



Oj, ja det blir många långa samtal i solen! :) 

2011-02-21 @ 14:40:12
URL: http://signeratsandra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0