Speglad skönhet.

Vi har en statistikgrej som gör att vi kan se hur många som tittar på inspirationsbilderna. Och det är väldigt tydligt vad de flesta väljer att titta på. Nämligen bilderna med människor på. Skillnaden är sen stor ner till antalet som tittar på bilderna med naturmotiv.

Och jag fick en tanke.

För några år sen så avskydde jag nämligen bilder med naturmotiv. Min syster kom till exempel hem från en lång resa till nya zeeland och hade tagit många många vackra bilder. Jag bad henne bestämt att lägga alla med människor på i en särskild mapp så att jag slapp titta på resten. Jo, det är sant.

Nuförtiden älskar jag bilder på landskap, hav, blommor, berg och små frökapslar.

Och jag tror det är så att om du inte känner dig själv och inte är trygg i den du är så är det svårt att spegla sig i naturen. För att se det vackra i en naturbild så måste du först hitta det vackra hos dig själv.

Däremot är det lättare att finna glädjen i att titta på bilder på andra personer eftersom de själva utstrålar olika känslor, du behöver inte släppa fram dina egna.

Inget är mer rätt och inget mer fel. Men det är inte helt ospännande.

   


Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag gillar alla era bilder :)!

2011-02-18 @ 10:15:59
Postat av: Marie

Härligt Kicki! Och att du dessutom berättar det för oss, säger mycket om dig bara det! Tack!

2011-02-18 @ 10:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0