You are the sunshine of our life.


Dagen idag.

   


Sitting Mio.

Petter och Mio kommer hem från en promenad. Petter sätter ner Mio på Lapptäcket och går därifrån. Jag tänker:

- Vad gör han? Mio kommer ju ramla. Han kommer ju ramla och slå sig.

Men Mio. Han satt kvar. Och satt kvar, och satt kvar.

   


Meet Kossan Korvar.

Hej Kossan.

Korvar.

Just det, Kossan Korvar. Är det så du heter?

Jomenvisst.

Du är ju rätt ny här bland Mios leksaker. Hur känns det?

Känns bra va. Klev in och blev stor favorit direkt. De andra leksakerna kan ju inte direkt röra sig som jag. Om man säger så.

Hur kan du röra dig då?

Kan ju liksom köra framåt va. Och inte nog med det. Jag kan vända också. Mio gillar det.

Så du är Mios favorit alltså. Har du någon egen?

Om jag har?

Har du?

Jorå. Det är det minsta man kan säga. Jag hänger en hel del med Kossan Ko. Hon är riktigt härlig.

Vad har du på gång just nu då?

Ska försöka ta mig av den här mattan. Rullar inge bra!




Lösen.

Det är bara de allra smartaste som får titta på video. Det vill säga de som hittar lösenordet precis under videon.

Premiär. Videopremiär.


Untitled from Marie Barrling on Vimeo.

Lösenord: Miolin

På riiigtiigd.

Bokar flygbiljetter på Internet. Väljer datum, avgångar, destination, antal personer. Tittar över mina val. Upptäcker att jag av gammal vana kryssat i "tur och retur". Bockar av den ruta och väljer "enkelresa".

Och det slår mig.

Herregud, vi ska flytta till Spanien.

Time to eat.




Cuatro meses.



Herregud Mio, vad tiden går!

Jodå, här växs det serru, fyra månader, asgammalt.

Vad är nytt då?

Du, vad är INTE nytt?

Ehh?

Jag kan typ sitta i en stol själv, jag kan äta potatis, jag kan göra asroliga pruttljud.

Ojojoj, här har det hänt grejjer märker jag.

Joru.

Vad är roligast då?

Svår fråga. Alltså äta är riktigt roligt. Jag får inte i mig så mycket men det gör inget. Det är mysigt att kladda också. Så himla skönt när hela handen är kladdig. Då kan man ta mammas hand och gegga runt.

Ok, vad roligt! Vad säger du om...

....vänta vänta, när vi ändå pratar om maten så vill jag tacka min kompis Ture. Jag fick smaka en majskrok av honom och det var liksom det som satte fart på det hela. Jag skulle tacka honom då, men jag träffade fel och drog i hans tröja så att han började gråta istället. Hmm. Om du läser det här Ture så förlåt.

Det här med stolen då, hur gick det till?

Jag har egentligen kunnat det länge men mamma och pappa har inte satt mig i en stol förrän nu. Men det är rätt nice, om jag har mycket leksaker framför mig förstås och så.

Och avslutningsvis, vad var det för ljud du pratade om? 

Jo, det är rätt avancerade grejjer. Jag blåser liksom ut saliv ganska fort och så, och då låter det jätteroligt. Det blir lite problem när jag äter samtdigt för all mat eller mjölk liksom flyger ut då, men det är sånt man får ta.  





Detta har hänt idag:

-- Mio har slagit pannan i ett bord...

...och bakhuvudet i samma bord.

-- Marie har fått ett getingsstick på luftstrupen.

-- Petter har mot alla odds fått sitt arkivskåp sålt.

-- Mio har ätit sin första fasta föda. Majs och potatispure. Oklart dock hur mycket som kom ner i magen.

-- Marie har fått linser (sådana man har i ögonen alltså).

-- Och så finns nu vår lägenhet ute för försäljning. Titta här!

Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0