Ge löftet till dig själv.

Jag tror inte på nyårslöften. Så vi struntar i dem. Skönt att få välja det själv.

Vad sägs om att lova dig själv det här istället, varje dag på året:

- I dag ska jag lyssna till min kropp och se till att jag bara stoppar i mig det den behöver.

- I dag ska jag observera mina tankar, svälja de som är bra för mig och spotta ut resten.

- I dag ska jag röra på mig så mycket och på det sätt som min kropp vill.

- I dag ska jag komma ihåg att andas och använda andningen när mitt sinne söker sig för långt in i framtiden.

- I dag ska jag tänka kärleksfulla tankar om människor omkring mig, och inse att de som jag känner mig provocerad av har något att lära mig om mig själv.

- Idag ska jag älska mig själv och vara tacksam att jag får leva ännu en dag.


Kommentarer
Postat av: helenah

Hejsan,



Jag är en flitig läsare av er blogg, älskar den positiva energi som sprudlar ut ur den och er.

Jag jobbar mycket med mig själv och har gjort det i ett par år. Söker hela tiden nya infallsvinklar och sätt att utvecklas, därför är er blogg en fantastisk inspirationskälla.



Därför undrar jag om du/ni skulle vilja vidareutveckla det ni skrev kring när man blir provocerad av andra människor och hur man kan lära sig något om sig själv i samma veva? Detta är mitt nästa steg gällande min personliga utveckling.

Har läst citat ang. samma ämne, något i stil med att när man irriterar sig på någon, så ligger problemet ofta hos en själv.



Hoppas ni får ett alldeles underbart 2011.



Kram

2011-01-01 @ 18:57:57
Postat av: Marie

Tack Helenah, du inspirerar själv med din kommentar!



Har gått och funderat på ett sånt inlägg i flera veckor. Ska samla mina funderingar till något begripligt så snart som möjligt!



Varma hälsningar.



Marie



2011-01-02 @ 18:52:44
Postat av: Kicki

Mycket bra löften till sig själv! Jag lånar dem :)

Idag ska jag till posten o hämta boken: I det sista regnet - Janesh Vaidya. Den ska jag ligga o läsa på Las Canteras-stranden närmaste veckorna. Fortsatt trevlig dag på er och tack ännu en gång för underbara ord och underbara bilder!

2011-01-05 @ 14:38:27
Postat av: Marie

Kicki! Vilken härlig kommentar! Den spred verkligen glädje hos oss idag! Njut av både bok och strand!

2011-01-05 @ 14:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0