Plantskola nr 2.

Petter: Ska vi gå och spela fotboll Mio?

Mio: Javisst pappa, men bara om du inte försöker få mig att träna så hårt igen. Vi kan väl ta det lugnt, leka lite bara? På skoj liksom?

Petter: Ja, absolut Mio. Såklart.



Mio: Ok pappa. Först vill jag leka med den här sleven.

Petter: Ok, men ska vi inte spela lite då?

Mio: Nej, jag vill leka med sleven!



Petter: Ok, Mio nu har du fått leka med sleven. Men nu ska vi träna lite!

Mio: Men pappa!! Jag vill leka med sleven.

Petter: Nej, men kolla här nu. Du spelar ner till mig med en passning ner mot hörnflaggen. Sen löper du in mot första stolpen. Första stolpen, inte andra. Men kom ihåg att inte springa rakt mot stolpen. Vinklar, vinklar Mio. Mycket viktigt.

Mio: Åhhhh, paaaaaappa!!



Petter (nerifrån hörnflaggan): Mioooooo, spela bollen nu då!!

Mio: Nej, pappa jag vill inte. Men titta, jag har skrivit mitt namn med sleven!

Petter: Javisst, det är väl ok för en bäbis på tiomånader. Men du kommer inte till Evertons ungdomsakademi bara för att du skrivit ditt namn.



Petter: Kan vi inte spela lite iallafall?

Mio: Nej, jag vill inte det. Men jag kan göra en sak. Det finns en sak som är roligt med fotboll. Men det är inget jag har nytta av i Everton.

Petter: Vad är det då?

Mio: Måååååååålgester!!!!



Kommentarer
Postat av: Malin

Ni är ju bara roligast!

2011-01-25 @ 18:45:03
Postat av: Sandra

Hahaha sjukt roligt! :)

2011-01-26 @ 09:51:18
URL: http://www.signeratsandra.wordpress.com
Postat av: Ola

Riktigt rolig läsning, kände inte till er blogg, och hade bara hört flyktigast att ni dragit till Spanien - häftigt. Och underbara bilder. Och ett väldigt roligt inlägg det här. Ha det grymt!

2011-01-26 @ 11:19:30
Postat av: Linn

så fantastiskt genomroligt.

2011-01-26 @ 22:36:32
Postat av: Marie

Hej Ola, välkommen! Vad roligt att du hittat hit nu! Hoppas allt är bra!



Och ni andra, kärlek!

2011-01-27 @ 10:11:07
Postat av: Staffan Roos

Hej Petter! (Och Marie & Mio, men er har jag ju inte träffat...)



Kul att läsa om era äventyr nere i Spanien, mycket underhållande och tänkvärt! Ni verkar ha det riktigt bra där nere.



Hälsa din pappa!

/Staffan

2011-01-27 @ 13:48:47
Postat av: Petter J

Staffan o Ola (Nej, dom känner inte varann, typ som Staffan o Bengt. Men för att tjäna lite tid väver jag ihop det), Kul att höra från Er och hoppas ni mår bra båda två!



Jag framför hälsningarna Mr Roos!

2011-01-28 @ 09:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0