Tvärtemot.

Det här är verkligen TVÄRT EMOT vad jag tycker. Och det är inte bara för att jag inte tycker om katter (Linda, jag räknar inte Saga som en vanlig katt):

"Du visar inte elakhet genom att vägra ditt barn en andra kaka, du sätter en gräns. Om bebisen drar katten i svansen, kan du ta dess hand, titta den i ögonen och säga "Nej, det där gör katten illa". Sedan kan du visa med bebisens hand hur du klappar skönt. Upptäckarlusten är starkare än lusten att lyssna på dina förmaningar, så det är upp till dig att lära, visa och skydda genom att sätta gränser. Vad som kanske ser ut som trots är inte det -- det är naturlig upptäckarlust."

Det är alltså upp till oss föräldrar att sätta stopp för upptäckarlusten. Herregud. Hur kan sådant här få stå på en seriös föräldrasida?

Kommentarer
Postat av: Linda

:)haha, kram på dig! Jag väntar på att Saga ska säga ifrån själv när Alva så småningom börjar bli jobbig mot henne. Däremot måste jag tänka och känna lite mer på er "inte säga nej, inte uppfostra" tillvägagångsätt. Det låter fantastiskt men känns, såhär utan att veta, svårt att leva efter av lite olika anledningar, blir intressant att diskutera när vi ses nästa gång, ni har säkert svar på mina funderingar. Ta hand om er! Kram

2011-01-25 @ 13:53:22
Postat av: Marie

Jaaaa Linda, lår oss diskutera! Kanske på vår uteplats? I solen? Ok? Ok!!! Hihi.

2011-01-25 @ 19:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0