Celebration of life.

Alltså födelsedagar.

Jag är skeptisk.

Visst, jättebra om det vore så att vi firade miraklet att vi föddes och lever. Men så är det ju inte. Vi firar ju födelsedagar bara för att vi inte orkar vara så givande som vi vill resten av året. Och så kompenserar vi det med materiella gåvor en gång var 365:de dag.

Och ve dig som till och med glömmer bort att jag fyller år. Just den här dagen på året får du ju faktiskt komma ihåg mig, även om du glömmer mig alla andra.

Jag hade alltid ångest när jag fyllde år förut. För hur sjutton skulle jag hinna njuta av dagen tillräckligt mycket för att orka med ett år till nästa gång? Iår firade ingen min födelsedag, och det var helt underbart. För jag visste att den här dagen är lika bra som alla andra mina dagar. För det har jag själv äntligen sett till.

Jag tycker att vi ska göra som aboriginerna. Fira de dagar då vi gjort något vi är stolta över. Har du målat en fin tavla en dag så firar du på kvällen att du är "den store målaren". Har du sagt många snälla saker så varför inte hylla dig själv med ett extra glas vatten, för du är ju "den snälle".

Nästa vecka fyller min syster år och jag behöver inte ens fundera på vad jag ska köpa till henne. Jag vet att hon vet hur mycket jag tycker om henne varje dag och vi behöver inga presenter för att bevisa det.

Älskade Mio, vad sägs om att vi firar att du föddes varje dag istället för bara den fjärde april? Ok? Ok!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Men så häftigt, ni har flyttat utomlands?! Hur länge blir ni där?...



Länge sen jag var in på bloggen märker jag. Han är ju helt underbar er lille Mio! Kram

2010-11-11 @ 16:19:04
URL: http://livetmedmelker.blogspot.com
Postat av: Storasys

Massa kärlek. Alltid. Bästis.

2010-11-11 @ 18:29:50
Postat av: Svärmor, Farmor

Förlåt, jag som skickade presenter. Jag tänker inte så men jag ska försöka bättra mig :o

2010-11-11 @ 19:55:36
Postat av: Marie

Fast "vanliga" dagar tar jag gärna emot presenter! Och din fick jag ju på en sån dag! :) Kram!

2010-11-11 @ 20:32:15
Postat av: Eva

Va bra, vilken tur.

2010-11-11 @ 22:23:47
Postat av: Linn

Det där med födelsedagsfirande är verkligen inte min grej heller. Men annars gillarjag idén att fira det som firas kan. Kärleken till exempel. Den 29de. Framför allt februari. Men det är ju så sällan. Så varje månad den 29de säger vi grattis till varandra, ler litegrann och pussas lite extra bra.

2010-11-12 @ 08:58:52
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Linn

Och en sak till... Jag gillar överraskningar. Inte alla gör det. Men överraskningen blir ju så mycket större om det inte är en förväntad överraskningsdag. Är du med?

2010-11-12 @ 09:01:07
Postat av: Lövet

mmm hela livet består ju bara av dessa dagar. Vi ska käka bakelse där, äta bulle där, fira mamma där pappa där, julen ska vi inte tala om sååå trött på julafton. De känns som årets mest krystade dag. Nu är det 12 november och jag ska fira... eeh eeh.. något kommer ja nog på. Marie du verkar vara en av dem skönaste personers tankar jag får läsa om. Skön syn liksom... förstår varför Petter föll...

2010-11-12 @ 09:12:34
Postat av: Marie

Lövet: Ja visst. Och så är jag så j***a snygg också.. :)



Du tänker mycket bra saker. Och det gör du också fina Linn!

2010-11-13 @ 20:24:06
Postat av: Lövet

mm jävligt snygg var ordet men ja säger de aldrig högt och det är Linn också och givetvis Petter också fast de säger ja definitivt inte högt ;)

2010-11-13 @ 21:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0