Uppdrag: Gatumusikant, del 1.

För att utvecklas som person så gäller det att utmana sina rädslor. Det har vi skrivit om förr. Nu är det Petters tur.

Rädsla: Att tala eller uppträda inför andra människor (Teve och radio är inga problem, då ser de ju en inte, i verkligheten däremot väcker ångest).

Uppdrag: Att träna in 19 stycken Bruce Springsteen-låtar och en av Peter Lemarc och sen framföra de som gatumusikant i Sitges (närmsta stora samhället, känd turistort).

Nervositetsgrad: Stor.

Övervakare: Mio.

Deadline: 31 maj.

Ni kommer att få följa hur uppdraget framskrider här på bloggen, främst i form av videobloggar.

Här kommer den första.

Untitled from Marie Barrling on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: M&J

Wow Petter!!!!! Wow wow wow!!!!

2011-01-29 @ 12:33:03
Postat av: Bella

Sitges! Ska bli spännande att följa...



Klickade på länken och läste om din rädsla att köra bil. Jag var livrädd för att ta körkort. Så du kan tänka dig hur jag mådde första körlektionen. I Gracia i centrala Barcelona! Ja, jag tog mitt körkort i Barcelona. Första gångerna var ett helvete och jag skakade i timmar efteråt men sedan dess har jag aldrig varit rädd att köra bil. Pendlade ju till jobbet i Barcelonatrafik under nästan två år efter detta...



Vet inte vilken nästa rädsla jag borde försöka överkomma. Föda barn!? Ta hand, uppfostra och ha ansvar för ett barn, mitt barn...

Postat av: BK

Åh,petter!

Hintar du om tid och plats? Jag skulle vilja stå bakom en palm! Det går väl bra, visst å?

2011-01-29 @ 16:07:23
Postat av: Johan Sandler

Go Peter, Go!

2011-01-29 @ 17:23:07
Postat av: Kristina

Later bra! Go for it!

2011-01-30 @ 12:23:38
Postat av: Mälan

Duktig!

2011-01-31 @ 14:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0