Frågor söker svar.

Jag blev intervjuad av två tjejer som skriver c-uppsats om kvinnliga sportjournalister. Bjuder här på några av mina mest inttilegentaste svar:

Tror du att du någon gång fått ett jobb bara för att du är snygg?

- Nej, jag känner mig inte så snygg. Fast jag kanske inte hade fått jobb om jag haft en stor böld i pannan.

När ni har redaktionsmöte, kommer du då med mer idéer om att göra reportage om kvinnliga idrottare.

- Nej, det kan jag inte påstå.

Varför inte?

- Jag kommer med förvånasvärt lite idéer överhuvudtaget faktiskt.

Känner du krav på dig att vara mer kunnig än dina manliga kollegor?

- Alltså, jag kan väldigt lite. Och minns ännu mindre. Någonsin hört om google?

Känner du att du måste förbereda dig mer inför ett jobb än dina manliga kollegor. Gör mer research, skriver fler frågor osv...?

- Nej, jag förbereder mig aldrig särskilt mycket. Ställer mest de frågor jag känner för just då...

Vill du att det ska kommas in fler kvinnliga sportjournalister?

- Njaea. Eller jovisst. Men inte om det kommer rapporteras om konståkning och ridning och sånt då. Football, we like football!!

Kommentarer
Postat av: Lövet

hmm fick inte du göra ett reportage om ridning i somras... jesper ser ut å trivas med alla tjejer haha...

2009-11-26 @ 09:10:03
Postat av: Marie

Hmmmmm.. Ingen kommentar... :)

2009-11-26 @ 09:31:03
Postat av: Linda

haha, just det, jag (som tjej dårå) tyckte ju dock att reportaget med och om islandshästarna på ISLÄNDSKA var ditt bästa ;) Jag är så trött på fotboll. Förutom på Andrea Doria såklart...

2009-11-26 @ 09:54:00
Postat av: Marie

Så Andrea Doria är du inte trött på.. Mmmm.. Linda..

2009-11-26 @ 09:58:06
Postat av: Linda

Nej eftersom C, de tillfällen han hinner med det, har jäkligt kul när han spelar. Det kan jag inte vara trött på.

2009-11-26 @ 10:25:03
Postat av: Marie

Ojoj, vad politisk korrekt man kan vara nu då.. ;)

2009-11-26 @ 10:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkomna.

Vi heter Marie, Petter och Mio.

Vi är en vanlig familj som bestämde oss
för att bryta invanda mönster och skapa
vår egen lycka.
För ett år sedan sålde vi lägenheten i Stockholm, packade två resväskor och flyttade till Spanien. Nu bor vi i Sverige igen men forsätter att skapa vår egen lycka här.

Vi tror på att ta
ansvar för sig själv
och att barn föds som de ska vara och vi föräldrar får delta i
deras utveckling.

Och så tror vi på kärlek.

Kontakt: [email protected]


Visst vill du skriva in din e-mail och få ett mail när vi skrivit nytt:

RSS 2.0